המשט בעזה משתלט על רשימת "הנושאים החמים" בטוויטר

(עדכון) - התגיות Gaza flotilla# ו-freedomflotilla# ניצבות במקומות הראשונים במסגרת רשימת הנושאים המצוייצים ביותר

תקרית ההשתלטות על ספינות המשט לעזה מעוררת סערה בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, והתגיות Gaza flotilla# ו-freedomflotilla# ניצבות במקומות הראשונים במסגרת רשימת הנושאים המצוייצים ביותר (Trending Topics).

במקביל לציוצים הכוללים גם תגית זו, ואשר מרביתם מכוונים כנגד ישראל, תגיות אחרות כגון Gaza# נעדרות מרשימת הנושאים המצוייצים המופיעה בעמוד הבית של טוויטר, ויש מי שסבורים כי מדובר במעשה מכוון.

בפורטל הערבי ArabCrunch מדווחים כי אלפי משתמשי טוויטר הציפו את הזירה המקוונת בציוצים שכללו גם את התגיות Gaza#, כאשר על-פי הדיווחים מדובר ביותר מ-200 ציוצים בכל שנייה. אולם, משתמשים רבים תוהים האם מדובר בצנזורה מכוונת של טוויטר, שהעדיפה להעלים את התגיות הללו מהרשימה. כאמור, התגית התורכית הצליחה להסתנן.

לפני כן דרש משתמש טוויטר מסוים: "הפסיקו לצזנר את התגיות Gaza# ו-flotilla#", ואילו משתמש אחר כותב: "אני לא מאמין - טוויטר מצנזרים את התגית flotilla#".

משתמשים אחרים, לעומת זאת, סבורים כי הסיבה לכך שהתגית -flotilla# אינה מופיעה נובעת מהעובדה שיש חשבון משתמש הקרוי flotilla, ולכן התגית אינה יכולה להופיע ברשימת הנושאים המצוייצים ביותר.

שירותי צד שלישי, יש לציין, כגון Trendistic ו-Hashtags, המאפשרים לראות אילו נושאים הכי מדוברים בטוויטר, מראים עלייה חדה במספר הציוצים הכוללים את התגיות Gaza# ו-flotilla# - מה שמעלה את חשד המשתמשים כי אכן מדובר בצנזורה.