דיון מחדש בהקצאת תדרים לתקשורת אלחוטית ל-HOT ולבזק

אתמול כינס שר התקשורת דיון רב משתתפים שבו ביקש לשמוע את עמדות שני הצדדים - בזק ואנשי משרד התקשורת ■ משרד התקשורת אמנם מוכן להקצות לחברות את התדרים, אבל לא בתחום המקובל של 3.5 ג'יגה הרץ, אלא בתחום ה-3.7 ג'יגה הרץ

שר התקשורת משה כחלון הורה לאנשיו לבדוק מחדש את האפשרות להקצות לבזק ול-HOT תדרים בטכנולוגיית WiMAX (טכנולוגיה אלחוטית רחבת פס). ל"גלובס" נודע כי אתמול (א') כינס כחלון דיון רב משתתפים שבו ביקש לשמוע את עמדות שני הצדדים - בזק ואנשי משרד התקשורת.

בסוף הדיון החליט כחלון כי עמדת המשרד, המתנגדת להקצאת תדרים ל-HOT ולבזק, תיבחן מחדש.

HOT, בניהולו של הרצל עוזר, ובזק, בניהולו של אבי גבאי, מבקשות לקבל תדרי WiMAX כדי לספק באמצעותם שירותי תקשורת רחבת פס. HOT מעוניינת בתדרים כדי לספק שירותים באזורים שבהם אין לה תשתית פרוסה, למשל יישובים ושכונות חרדיות; בזק מעוניינת בהם על מנת להחליף טכנולוגיה של מערכות רדיו מיושנות. אגב, HOT לא חושבת שבאמצעות הטכנולוגיה הזו אפשר להעביר גם ערוצי טלוויזיה, כך שכוונתה היא בעיקר שירותי תקשורת (אינטרנט וטלפוניה).

משרד התקשורת אמנם מוכן להקצות לחברות את התדרים, אבל לא בתחום המקובל של 3.5 ג'יגה הרץ, אלא בתחום ה-3.7 ג'יגה הרץ. כיוון שתדרים אלו אינם נפוצים לשימוש בטכנולוגיה, הציוד הנדרש להם יקר יותר. ועל זה נסוב המאבק.

בדיון אתמול אמרו נציגי המשרד כי את התדרים בתחום ה-3.5 ג'יגה הרץ יש להקצות קודם כל לשחקני תקשורת קיימים וחדשים. אלא שקיים ספק אם יש מישהו מהם בכלל מעוניין בהם. מכאן נראה שאם ייערך מכרז ולא יהיה ביקוש לתדרים שבזק ו-HOT רוצות, יתאפשר לשתי החברות להתמודד ולרכוש אותם.