האנליסטים בשלהם: ה-S&P 500 יעלה ל-1,360 נקודות ב-2011

בסקר מקיף שערכה סוכנות בלומברג בקרב 2,000 אנליסטים בארה"ב ההערכה הממוצעת היא שהחברות המובילות ירשמו גידול של 19% ברווחים השנה - העלייה החדה ביותר מאז 1995

האנליסטים בוול סטריט לא מתרגשים ככל הנראה מהירידות החדות בבורסות מסביב לעולם ורואים בהם רק תיקון למגמת העליות ארוכת הטווח.

בסקר מקיף שערכה סוכנות בלומברג בקרב 2,000 אנליסטים בארה"ב ההערכה הממוצעת היא שהחברות המובילות ירשמו גידול של 19% ברווחים השנה, העלייה החדה ביותר מאז 1995. ב-2011 צפוי גידול נוסף של כ-18% ברווחים.

על סך התחזיות האלה, ההערכה הממוצעת היא שמדד ה-S&P 500 יטפס ב-2011 בכ-25%, כלומר יעלה לכ-1,350 נקודות לעומת 1,089 נקודות כיום. המדד נסחר כיום במכפיל של 13.4 על הרווחים הצפויים השנה, לעומת ממוצע רב שנתי של 16.5.

בורסות אירופה, אגב, רושמות היום ירידות חדות וגם המסחר בוול סטריט צפוי להפתח תוך ירידות בולטות. זאת, לאחר שהבנק המרכזי של האיחוד האירופי (ECB) הזהיר היום (ג') מפני לחצי אשראי באיחוד, עקב מחיקות העומדות בפני הבנקים המסחריים וקשיים שיתגלו להם בבואם להנפיק אג"ח על מנת לגייס הון. כך עולה מהסקירה החצי-שנתית של הבנק על המערכת הפיננסית, שעלתה לאוויר אמש באתר האינטרנט של הבנק. הבנק מזהיר מפני מספר התרחשויות בשווקים שהחלו לפני כחודש, אשר פוגעים בנזילות. הוא מכנה את משבר החובות "מחלה מדבקת" ומזהיר מפני הסיכונים שהמשבר מציב בפני גוש האירו.

הסקר של בלומברג מנוגד לדעות שהשמיעו לאחרונה כמה גורואים מובילים. ריצ'רד ראסל, מחבר הניוזלטר המפורסם "Dow Theory Letters" ומי שמסתמן שנביא הזעם של המשבר הנוכחי, המליץ בשבוע שעבר לצאת מהשוק.

"סוף סוף זה קורה, השוק המסכן מתפרק", כתב ראסל והדגיש כי שוק המניות יוצא מדעתו. הוא הדגיש כי על המשקיעים להקשיב לשוק ולא לאנליסטים. "קשה לי לומר למנויים שלי שהשוק הגיע כבר לשיא ושצריך לצאת מהמניות. אם אתם עדיין בפנים - מכרו את המניות (אך לא את הזהב) וצאו מהשוק. לא איכפת לי כמה כמה המניות בתיק שלכם טובות וגדולות. כשהדוב מכה, הוא נועץ את הטלפיים שלו בכל הילדים והילדות".

דאג רמזי, מנהל המחקר בקבוצת ליאוטולד (Leuthold Group) אמר לבלומברג כי "אין סיכוי שהמשבר באירופה יסיט את המשק האמריקני והכלכלות באסיה מנתיב הצמיחה". רמזי מעריך שמדד ה-S&P 500 יטפס בכ-19% עד סוף השנה.