מוחמד אל אריאן, מנכ"ל משותף בפימקו: "הדקו את החגורות"

ביל גרוס: "האג"ח של ארה"ב - החולצה הכי פחות מלוכלכת - העולם מלא בחולצות מלוכלכות במובן של חובות מוגזמים, וארה"ב גם היא אחת מאותן ארצות, אך לה עדיין יש את מטבע הרזרבות העולמי והיא עדיין הטיסה מובילה לגן עדן של איכות"

"אגרות החוב של ממשלת ארה"ב היא החולצה הכי פחות מלוכלכת" אומר היום (ו') ביל גרוס, המנכ"ל המשותף בפימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם וטוען כי אגרות החוב הממשלתיות הן ההחזקה המרכזית שצריכים להחזיק המשקיעים בשוק הנכסים בעלי ההכנסה הקבועה, כאשר הכלכלה האמריקנית נכשלת בייצור מקומות עבודה חדשים בסקטור הפרטי ומשבר החובות הריבוניים באירופה מאיים על מגזר הבנקאות באיזור. גרוס אמר את הדברים בראיון רדיופוני ברשת בלומברג.

"העולם מלא בחולצות מלוכלכות במובן של חובות מוגזמים, וארה"ב גם היא אחת מאותן ארצות, אך לה עדיין יש את מטבע הרזרבות העולמי והיא עדיין הטיסה מובילה לגן עדן של איכות" אמר גרוס.

לדבריו, אג"ח ממשלתיות של ארה"ב ל-5-10 שנה וכן ל-30 שנה "הפכו למרכז תשומת הלב שלנו", השקעות קרן פימקו באג"ח אלו גדלו באפריל לרמתן הגבוהה ביותר מזה 5 חודשים. הגידול בהחזקות אלו היה למרות שבחודש מארס אמר גרוס כי "האג"חים כבר ראו את ימיהם היפים ביותר".

אגרות החוב אטרקטיביות יותר על רקע ההערכות כי האינפלציה תישאר מתונה לעת כאשר כלכלת ארה"ב מתייצבת במה שגרוס קורא לו "המצב הנורמלי החדש" בו נרשמת צמיחה איטית יותר, הרגולציה גוברת והצריכה יורדת, אמר גרוס.

המעסיקים האמריקנים שכרו לעבודה פחות עובדים מהצפי במאי, מה שמצביע על חוסר ביטחון בהתאוששות הכלכלית, מה שעשוי לוביל לצמיחה כלכלנית איטית יותר. שעור האבטלה ירד ל-9.7%, כך עולה מנתוני התעסוקה שפרסם היום משרד העבודה האמריקני. גרוס העריך כי על רקע הצמיחה האנמית בשוק העבודה, צפויה האבטלה לעלות שוב ל-10% בחודשים הקרובים."בשוק העריכו כי שוק העבודה במגזר הפרטי מתאושש, אך כמובן שזה לא מה שראינו. נדרשות 150-200 אלף משרות על מנת להביא לירידת האבטלה כאשר בים אפס ל-100 אלף מישרות מדובר יהיה בצמיחה אנמית" אמר והוסיף כי רוב הנתונים הינם "מלאכותיים" ונתמכים על ידי תמריצי הממשל.

לדבריו, וושינגטון צריכה לכוון את שוק העבודה והייצור לאיזורים בהם קיימים ביקושים. זה מתייחס לתחומי הטכנולוגיה הירוקה, לזירה הרפואית ולתחומים נוספים.

גם המנכ"ל המשותף לצידו של גרוס בפימקו, מוחמד אל אריאן קרא היום למשקיעים "הדקו את החגורות - המשקיעים צריכים לשמור על החגורות סגורות ומהודקות לקראת הנחיתה. הנתונים שהתקבלו היום מצביעים על כך שהסקטור התאגידי ככלל אינו יכול להסתמך על צמיחה חזקה בהכנסות שתוביל לרווחיות".

קרן פימקו הגדילה את החזקתה באג"ח של ממשלת ארה"ב מ-33% במארס ל-36% באפריל והחזקתה עומדת על 224.5 מיליארד דולר. החזקות באג"ח של מדינות מפותחות שאינן ארה"ב ירדו ל13% לעומת 18% במארס. בשנה שחלפה היתה התשואה של הקרן 11.7%, תשואה זו היתה גבוהה ב-54% מהתשואות של המתחרות, כך על פי נתונים שנאספו בבלומברג.