סקר התעסוקה העולמי של מנפאואר: אופטימיות לרבעון השלישי

אצל מעסיקים ב-31 מתוך 36 מדינות וטריטוריות נרשמה פעילות גיוס עובדים חיובית ברבעון השלישי ואילו מעסיקים בארבע מדינות מדווחים על תחזיות גיוס שליליות

על פי סקר סיכויי תעסוקה של מנפאואר, שתוצאותיו פורסמו היום (ג'), חל שיפור הדרגתי במידת האופטימיות של מעסיקים בשוק התעסוקה העולמי, כאשר מעסיקים ב-‏30 מתוך 36 מדינות וטריטוריות ציינו תוכניות להגברת הגיוס בהשוואה לתקופה לפני 12 חודשים ועוד 23 דיווחו על שיפור בתוכניות גיוס העובדים בהשוואה לרבעון הקודם.

על אף חוסר הוודאות בשוקי אירופה, פחות מעסיקים מדווחים על תחזיות שליליות לרבעון הבא. בינתיים, מעסיקים בסין ובטייוואן מדווחים על תוכניות גיוס העובדים הנמרצות ביותר מאז שהוחל בביצוע סקר מנפאואר בשווקים אלה בשנת 2005 והתחזית בקרב מעסיקים בארה"ב דומה לזו שנרשמה לפני שלושה חודשים אך טובה יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

"בכל העולם יש אופטימיות גוברת לגבי גיוס עובדים, תופעה טיפוסית בשלב זה של ההתאוששות הכלכלית," אומר ג'פרי א. ג'ורס, יו"ר ומנכ"ל Manpower . "רוב המדינות מתחילות לצאת מהמשבר, אך עדיין יש להן דרך רבה: למרות ההתעוררות בביקושים למוצרים ושירותים עדיין אין האצה מספקת כדי לעורר גל של ציפיות בדבר גיוס עובדים. בארה"ב מתחילה להסתמן התאוששות בגיוס עובדים ואולם עדיין שורר חוסר ודאות כלכלי, דבר שירסן מהלכי גיוס נמרצים יותר."

מנתוני מנפאואר עולה כי אצל מעסיקים ב-31 מתוך 36 מדינות וטריטוריות נרשמה פעילות גיוס עובדים חיובית ברבעון השלישי ואילו מעסיקים בארבע מדינות מדווחים על תחזיות גיוס שליליות - שיפור בהשוואה ל-‏13 המדינות האירופיות שדיווחו על תחזיות שליליות לפני 12 חודשים.

בראייה גלובלית, סיכויי התעסוקה הטובים ביותר דווחו על ידי מעסיקים בהודו, ברזיל, טייוואן, סין, פרו, אוסטרליה וסינגפור. לעומת זאת, תוכניות הגיוס החלשות ביותר לרבעון השלישי דווחו על ידי מעסיקים באיטליה, ספרד, אירלנד ויוון.