בקרוב: הדלקן יהפוך לאוניברסלי - ישמש לכל תחנות הדלק

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את "חוק הדלקנים" של ח"כ שי חרמש, שיהפוך את הדלקן לאוניברסלי

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את "חוק הדלקנים" של ח"כ שי חרמש (קדימה). הצעת החוק תחייב את חברות הדלק להפוך את הדלקנים שלהן ל"אוניברסליים", קרי להתאים אותם כך שיוכלו להיות שמישים בכל חברות הדלק.

הצעת החוק תהפוך את הדלקנים למעין כרטיסי אשראי ויאפשרו לצרכן לתדלק בכל תחנה ובמחיר מוסכם מראש, או על-פי מחיר התחנה. ועדת הכלכלה חייבה את משרד התשתיות להתקין תקנות רלוונטיות תוך 3 חודשים וזאת לאחר שהנושא מתעכב במשרד זה למעלה מ-12 שנה.

"נתח השוק שתופסות מכוניות בעלות דלקן אוטומטי בישראלי הוא גדול באופן משמעותי ביחס למדינות אחרות בעולם, ולכן הצעת חוק זו היא כל כך חשובה ובמיוחד בישראל", אמר חרמש. "עד עתה, הדלקנים שימשו כחסם שוק שחנק את התחרות במשק וגרם לעליית מחירים. המעבר לשימוש בדלקן אוניברסלי ייטיב, לשם שינוי, עם הצרכן ולא עם החברות הגדולות".

חרמש מקווה כי הדלקן האוניברסלי יאפשר לחברות במגזר העסקי והציבורי לערוך מכרזים טובים יותר עבורם ולעתים קרובות יותר, שכן לא תהיה עלות החלפת דלקנים בכל עת שעוברים מחברת דלק אחת לשנייה. כמו כן, הדלקנים האוניברסליים עשויים להציע הנחות כמו כרטיס חבר מועדון לכל דבר.

יו"ר הוועדה ח"כ אופיר אקוניס אמר בדיון, כי "המצב שבו המדינה לא הצליחה לקדם את הנושא במשך 12 שנה מהווה דוגמא לחסמים ביורוקרטים וסחבת שפוגעים בציבור הצרכנים".