מטרת התקנות החדשות היא מלחמה בתדלוקים הפיראטים ובדרישה להחזר הוצאות פיקטיביות, אולם היא גם תאפשר לרשות המסים לפקח בצורה הדוקה יותר על הונאות בתחום התדלוק • המהלך צפוי להכניס למדינה כ-400 מיליון שקל בשנה
התחנות יצטרכו להציע לפחות 3 פיות תדלוק למערכת האוניברסלית, כלומר מערכות שיקראו דלקנים שאינם בלעדיים לחברה אחת
עד סוף 2018 יותקנו בכל תחנות הדלק לפחות 3 עמדות תדלוק אוניברסליות, שיאפשרו לכחצי מיליון בעלי התקנים אוטומטיים לתדלק בתחנות של כל החברות, במקום להיות כבולים לחברה שממנה רכשו דלקן
חברות הדלק עתרו לבג"ץ נגד משרד האנרגיה, בטענה כי ההתקן יסכן את הביטחון הפיננסי של הלקוחות ■ בכיר באחת מחברות הדלק: "זה שוק שמגלגל 800 מיליון שקל בחודש"
כפי שחשף "גלובס", באפריל הקרוב אמורה הייתה לצאת לדרך רפורמת הדלקנים ■ אלא שבעקבות אזהרת היצרנית, חברות הדלק מסרבות להתקין את המערכת ■ במשרד האנרגיה טוענים כי מדובר בתירוץ שנועד למנוע תחרות
בעוד 3 חודשים הייתה אמורה לצאת לדרך רפורמת הדלקנים שמשרד האנרגיה מקדם זה 18 שנה ■ כעת, בעקבות אזהרת NXP, מסרבות חברות הדלק להתקין את הדלקנים ■ משרד האנרגיה: "ועדת המומחים הייתה מודעת לחשש מפריצה"
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את "חוק הדלקנים" של ח"כ שי חרמש, שיהפוך את הדלקן לאוניברסלי
הוצאות רכבהחזר הוצאותרכב צמודרשות המסיםתדלוק