אנגל מאיימת לחלט 4 מיליון שקל לקבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן

אי.ג'י.אר.אי של אלוביץ': "דרישת הקבוצה להשבת הערבות היא תקינה, אין בסיס משפטי לדרישת החילוט" ■ המשקיע הבריטי קונארד מוריס ממשיך במאמציו להשתלט על קבוצת לגנא

עדיין לא ברור מי "ניצח" במרוץ אחר השליטה בחברות מקבוצת לגנא עמוסת החובות, אך שלושה חודשים לאחר שאחת המתמודדות - קבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן - פרשה מהמרוץ, היא עלולה להפסיד 4 מיליון שקל. זאת בשל ערבויות שהעבירה בתחילת המו"מ לרכישת השליטה באנגל משאבים.

אנגל משאבים היא חברה בת של אנגל אירופה מקבוצת לגנא שהייתה בשליטת אזורים, וכוללת שורה של חברות נדל"ן כושלות. לגנא עצמה חייבת 150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, אנגל אירופה חייבת 350 מיליון שקל למחזיקים ואנגל משאבים חייבת 260 מיליון שקל. סך חובות הקבוצה, שסיכויי ההישרדות שלה אינם ברורים, מגיע לכ-2 מיליארד שקל.

בחודש פברואר הגישה קבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן הצעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים, הצעה שכללה הזרמת 40 מיליון שקל תמורת 51% ממניות אנגל משאבים, ועוד 40 מיליון שקל כהלוואה לחברה. חודש לאחר מכן הודיעה הקבוצה כי בשלב זה היא משהה את תהליכי בדיקת הנאותות, בין היתר נוכח הליכי בקשה למתן צו הקפאת הליכים לקבוצת לגנא שהחלו באותה תקופה.

מוריס עדיין בתמונה

מדו"חות חברת הנדל"ן אי.ג'י.אר.אי של שאול אלוביץ' ומשפחת ויל, שהיוותה חלק מהקבוצה הזאת, עולה כי בחודש מאי נשלחה פנייה בבקשה להשיב את כספי הערבויות (חלקה של אי.ג'י.אר.אי הוא 1.6 מיליון שקל), אך אנגל משאבים אינה מוכנה להחזיר את הכסף ומבקשת לחלט את הערבויות.

בדו"חות מציינת החברה כי "בהסתמך על חוות דעת יועציה המשפטיים, דרישת הקבוצה להשבת הערבות היא תקינה, ולמעשה אין כל בסיס משפטי או עובדתי לדרישת החילוט".

מי שנותר עדיין בתמונת ההשתלטות על עסקי קבוצת לגנא הוא המשקיע הבריטי קונארד מוריס (ממייסדי חברת "סודה קלאב") המתמיד במאמציו להשלים את המו"מ לרכישת השליטה באנגל אירופה (החברה האם של אנגל משאבים). ל"גלובס" נודע שהמתווה הנוכחי שמוביל מוריס כולל הזרמה של כ-40 מיליון שקל לחברה, ובנוסף העמדת הלוואה של 50 מיליון שקל. המו"מ בין הצדדים יכלול הסדר חוב בשתי החברות: אנגל אירופה ואנגל משאבים.