אתרי הרשתות החברתיות בבריטניה עברו את מנועי החיפוש

מדו"ח של חברת Experian Hitwise עולה כי תנועת הגולשים ברשתות חברתיות הגיעה במאי ל-11.88% מסך התנועה, לעומת 11.33% במנועי חיפוש

אתרי הרשתות החברתיות, ופייסבוק בראשם, הפכו ליותר פופולריים ממנועי החיפוש, דוגמת זה של גוגל ומתחריו בבריטניה - כך עולה מדו"ח של חברת Experian Hitwise שהתפרסם השבוע. אנשי החברה, האוספת נתונים אודות הרגלי הגלישה באינטרנט מיותר מ-8 מיליון בני אדם, כתבו בדו"ח כי תנועת הגולשים באתרי רשתות חברתיות בבריטניה בחודש מאי הגיעה לשיעור של 11.88% מסך תנועת הגולשים במדינה. תנועת הגולשים במנועי חיפוש הגיעה ל-11.33% מסך תנועת הגולשים בה.

פייסבוק מחזיקה בנתח של 55%

הנתונים הללו מתפרסמים זמן לא רב לאחר ש-Hitwise פרסמה דו"ח שנערך בחודש מארס וגילה כי אתרה של פייסבוק הפך להיות האתר הפופולרי בארה"ב והותיר מאחור את מנוע החיפוש של גוגל. "התוכן החברתי באינטרנט גדל בקצב מהיר מאוד, הרבה יותר מהיר מזה של מנועי החיפוש", אמר רובין גוד, מנהל מחקר בשלוחה הבריטית של Hitwise. פייסבוק, לה קרוב ל-500 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, מחזיקה בנתח של 55% מביקורי הגולשים באתרי רשתות חברתיות בבריטניה.

ההצלחה המסחררת העלתה לסדר היום של גוגל את האפשרות שהרשתות החברתיות עלולות לנגוס בדומיננטיות ממנה נהנה מנוע החיפוש המקוון שלה. אולם, גוד מציין כי הפופולריות של מנוע החיפוש של גוגל, בהשוואה למנועי חיפוש מתחרים, גדולה יותר בבריטניה מאשר בארה"ב ולכן האפשרות שפייסבוק תצליח להדיח את גוגל מכס המלכות גם בשוק החיפוש המקוון לא תתממש בעתיד הנראה לעין.

ואכן, כשמפלחים את הנתונים שנאספו ומתמקדים באלה המתייחסים לגוגל ולפייסבוק בלבד, ניתן לראות שהכניסות למנוע החיפוש של הראשונה היוו 9.29% מסך הכניסות לאתרי אינטרנט בבריטניה בחודש מאי, ואילו הכניסות לאתר פייסבוק היוו 7.04% בלבד.

יש לציין כי עורכי המחקר התייחסו גם לאתר שיתוף תכני הווידיאו יו-טיוב, הנמצא בבעלות גוגל, כאתר רשת חברתית, למרות שאינו מוגדר כך. יתר על כן, מספר אנליסטים אף טוענים כי הוא קרוב יותר באופיו למנוע חיפוש משום שמספר השאילתות המועלות אליו הוא רב יותר ממספר השאילתות המועלות אל מרבית מנועי החיפוש המתחרים לגוגל בבריטניה.

משחקי הכוחות בעולם החיפוש המקוון יוכרעו בסופו של דבר לא בזירת המחשבים האישיים אלא בזירת הטלפונים הסלולריים החכמים, שנתונים לגביהם לא נאספו בסקר הנוכחי. גוד מציין שהאתרים של פייסבוק, ובמיוחד של טוויטר, פופולריים יותר מאשר מנועי החיפוש בקרב הגולשים באינטרנט באמצעות הסלולר.