שנה מהסבב הקודם: טיגו שוב גייסה 10 מיליון דולר

את ההשקעה הובילה כלל אנרגיה, שהגדילה השקעתה בחברה, ביחד עם חברת Inventech מטייוואן ■ את טיגו הקימו ומנהלים היזמים המנוסים סם ארדיטי ורון הדר והיא מפתחת פתרונות לייעול פנלים סולאריים

שנה לאחר שחברת הסטארט-אפ הישראלית Tigo השלימה גיוס בהיקף של 10 מיליון דולר, היא מודיעה על סגירת סבב גיוס נוסף, אף הוא בהיקף של 10 מיליון דולר.

את הסבב הנוכחי הובילו המשקיעה הקיימת כלל אנרגיה מקבוצת IDB וחברת Inventech מטייוואן, שעוסקת בייצור רכיבים אלקטרוניים.

בגיוס השתתפו גם שאר בעלי המניות בחברה - הקרנות האמריקניות Matrix Partners ו-OVP והקרן הישראלית איזראל קלינטק. בסך-הכל, מאז הקמתה, הושקעו בחברה 27 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

פתרון לבניינים גבוהים

טיגו, שהוקמה ב-2007, מפתחת פתרונות לייעול פנלים סולאריים פוטו וולטאים. מוצר הדגל שלה הוא ה-Maximizer, שממקסם את היעילות של פנלים סולאריים. המוצר עונה על נקודת תורפה בפנלים, שבהם רכיב אחד חלש יכול לגרור מטה את כל היעילות של הפנל ומכאן סוד המשיכה שלו מבחינת התעשייה הסולארית.

המרכז של החברה נמצא בכפר סבא והמטה בקליפורניה. לטיגו סניפים גם ביפן ושוודיה.

החברה זכתה לאחרונה למענק ממשרד האנרגיה האמריקני וקרן בירד הדו-לאומית, עבור פעילות משותפת עם חברה אמריקנית שעוסקת באלומיניום. המענק ניתן לפיתוח חיפוי סולארי לקירות, כדי לתת מענה סולארי לרוב הציבור, שמתגורר בבניינים גבוהים, כמו גם לבנייני משרדים.

בעקבות קבלת המענק, ציינו בחברה כי צבר ההזמנות (מבוסס הסכמי עקרונות) שלה לשנה הקרובה הוא 100 מגוואט מאירופה, ארה"ב ויפן. לפי הערכות החברה, ההכנסות בשנה הנוכחית יגיעו לכ-20 מיליון דולר.

מאז השקת המקסימייזר, הרחיבה טיגו אנרגיה את ערוצי ההפצה שלה וכיום היא נעזרת בחברות כגון AEE Solar ו-DC Power בארה"ב, Enerpoint באיטליה, SunConnex במערב אירופה ו-TechnoSun בספרד.

מ-DSPC עד מארוול

את החברה ייסדו ומנהלים שני יזמים מנוסים - סם ארדיטי ורון הדר. ארדיטי, שמכהן כמנכ"ל טיגו, היה מעורב בעסקי DSPC, תחילה, כמנהל תפעול בחברה בשנות ה-90 ואחר-כך במסגרת אינטל, שרכשה את פעילותה ב-1999 תמורת 1.6 מיליארד דולר. ארדיטי ניהל באינטל את קבוצת הסלולר ומכשירי כף היד, ולאחר מכירת פעילות DSPC למארוול לפני 3 שנים תמורת 600 מיליון דולר, עבר לכהן במארוול כסגן נשיא בכיר.

גם להדר, שמשמש בטיגו כנשיא וסמנכ"ל התפעול, יש רקע עם דגש על ייצור שבבים. הוא החל את דרכו באפלייד מטריאלס ולאחר-מכן בסטארט-אפ Tenta ובחברת MKS.

לפני שנתיים הסביר ארדיטי בראיון ל"גלובס" את המעבר מתחום השבבים, בו עסק עד אז, לתחום הקלינטק. "הטענה של טיגו היא שהתפוקה של תאי הסיליקון אינה אופטימלית, ובכדי לשפר זאת צריך לבצע דברים שבחברות שבבים יודעים לעשות" הוא אמר. הכניסה שלו לתחום חדש, הוא טען אז, לא שונה מכל פעילות חדשה אחרת.

הדר אמר היום כי "קשרינו עם Inventech מבטיחים שטיגו תמלא את הביקוש הגדל למוצרינו בכל האזורים הגיאוגרפיים בעולם".

הטכנולוגיה של החברה הותקנה במאות מערכות פוטו-וולטאיות בעולם. לאחרונה היא הוכרזה כאחת מ-10 המועמדות הסופיות לפרס InterSolar, שמוענק לחברות חדשניות בשוק הפוטו-וולטאי.

כלל אנרגיה הינה חברה בבעלות מלאה של כלל תעשיות מקבוצת IDB ומהווה את זרוע ההשקעות שלה בתחומי האנרגיה והאנרגיה החלופית. כלל אנרגיה הוקמה בתחילת שנת 2008 ובראשה עומד דן ורדי, אשר בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל נתיבי גז.