וול סטריט "נתנה גז" בחצי השעה האחרונה של יום המסחר

נתוני מאקרו מעורבים גרמו למדדי המניות לדשדש במשך מרבית יום המסחר, אך בחצי השעה האחרונה המדדים קפצו בהובלת הנאסד"ק שעלה ב-1.1% ■ מדד הדאו ג'ונס הניב השבוע תשואה של 2.8%

מדדי המניות בוול סטריט נסחרו לאורך היום (ו') בתנודתיות על רקע פרסום נתוני מאקרו מעורבים, אך כחצי שעה לפני הסגירה המדדים המובילים "נתנו גז" ועברו למגמת עליות מובהקת. מדד הדאו ג'ונס הניב השבוע תשואה של 2.8% וזהו למעשה השבוע הראשון מזה כחודש שהמדד רושם עליות.

2 גורמים מנוגדים השפיעו היום על המסחר. מחד, המכירות הקמעונאיות בחודש מאי ירדו במפתיע ב-1.2%, בעוד שבשוק ציפו לעלייה של 0.2%. הנתון מעיד על חולשה בצריכה הפרטית בארה"ב על רקע משבר החובות באירופה, אותה צריכה פרטית שמהווה כ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב.

עם זאת, מדד אמון הצרכנים עלה מעבר לתחזיות המוקדמות, מה ששיפר את הסנטימנט בשוק. המדד לחודש יוני עלה ל-75.5 נק' - שיא של כשנתיים - בעוד שהתחזיות המוקדמות עמדו על 74.5 נק'. המדדים המובילים נעים בין ירידות לעליות על רקע הנתונים המעורבים, כאשר הנטייה היא לירידות.

"העלייה במדד אמון הצרכנים היא ממש הקלה", אמר לסוכנות בלומברג ג'יימס פולסון, מנהל השקעות ב-Wells Capital Management. "זה מעודד לראות שלמרות הבעיות באירופה, ארה"ב אולי תצליח להיחלץ מהמשבר הזה. עם זאת, נכון שנתוני המכירות הקמעונאיות אכזבו, כך שיהיה זה מעודד עם הראלי יחזיק מעמד".

אך בוול סטריט יודעים שהשוק עדיין רגיש לכל התפתחות הקשורה למשבר באירופה והשלכותיו על ההתאוששות הכלכלית העולמית. מדד ה-S&P 500 ירד בכ-11% מאז ה-23 באפריל והחשש העיקרי בארה"ב הוא מפגיעה בצרכן האמריקני, שאמור לשאת על כתפיו את הכלכלה הגדולה בעולם בדרך להתאוששות מלאה. בהקשר זה, נתוני המכירות הקמעונאיות שפורסמו היום לא הביאו את הבשורה המיוחלת.

"השוק מאוד רגיש בימים אלה ואין כיוון ברור", אמר לבלומברג לורנס קריטורה, מנהל השקעות ב-Federated Investors. "ייתכן שנתוני המכירות הקמעונאיות המאכזבים ילחצו על המניות בטווח הקצר, כיוון שהם מעידים על כך שהצרכן האמריקני לא יוצא מהבונקר כל כך מהר".

טבע במוקד העניינים

מבין המניות הבולטות היום בשוק, טבע ריכזה עניין לאחר שה-FDA אישר אמש כי תרופת ה-Gilenia של חברת נוברטיס לטיפול בטרשת נפוצה "בטוחה ואפקטיבית בשליטה על רעידות ושאר הסימפטומים של המחלה". התרופה, ככל שתאושר, תתחרה ישירות מול תרופת הבלוקבאסטר של טבע לטיפול במחלה - הקופקסון. החידוש הגדול של נוברטיס הוא שה-Gilenia ניתנת לחולה ככדור לבליעה אוראלית ולא בדרך של הזרקה או עירוי.

מניית טאואר המשיכה במומנטום החיובי גם היום, לאחר שאמש היא זינקה ביותר מ-7% על רקע כנס משקיעים של UBS בארה"ב, בו השתתפה הנהלת טאואר. המנכ"ל ראסל אלוונגר הציג את פעילות החברה בפני הנוכחים בכנס ופירט את התחזיות הפיננסיות לשנה הנוכחית.

בכלל, מניות הטכנולוגיה בלטו היום לחיוב לאחר שנודע כי מוטורולה יישבה סכסוך עם RIM בנוגע להפרת פטנט לכאורה. יצרנית הבלקברי RIM הסכימה לשלם למוטורולה סכום שלא פורסם, על מנת ליישב סכסוך סביב טכנולוגיית תקשורת אלחוטית.

מניות הבנקים, כדוגמת סיטי , בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן , ריכזו היום עניין רב ונמצאות בחזית על רקע נתוני המאקרו המעורבים. גם מניות הרשתות הקמעונאיות בלטו, כדוגמת וול מארט וטרגט , בשל הירידה הבלתי צפויה במכירות הקמעונאיות במאי.