החברות היפניות טושיבה ופוג'יטסו בדרך למיזוג בתחום הסלולר

שתי החברות שוקלות את המיזוג כדי לחלוק את העלויות הכבדות בפיתוח של טלפונים וגם בכדי להשיג נתח שוק גדול יותר ביפן

חברות האלקטרוניקה היפניות, טושיבה ופוג'יטסו, הולכות, ככל הנראה, למיזוג בתחום הסלולר. כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס המבוסס על שני מקורות המקורבים לנושא. שתי החברות שוקלות את המיזוג כדי לחלוק את העלויות הכבדות בפיתוח של טלפונים וגם בכדי להשיג נתח שוק גדול יותר ביפן.

"זה טוב שהן משלבות ידיים", אומר מיטסושינג אקינו, מייסד חברת ההשקעות היפנית בלצ'איושי. "שוק הסלולר היפני הוא לא גדול, אבל יש בו יותר מדי שחקנים. לכן מיזוגים ימשיכו, גם בקצב איטי". מכירות הטלפונים הסלולריים ביפן ירדו ב-40% בשנתיים האחרונות, מה שגורם ליצרניות הטלפונים לכוון את המכירות שלהן מעבר לים וגם לחלוק את ההשקעות בפיתוח של דגמים חדשים. על-פי הערכות, פיתוח של כל טלפון מגיע ל-110 מיליון דולר.

באופן כללי, עסקיה של טושיבה בשוק הסלולר יחסית כושלים. החברה מנסה לפרוץ לשוק כבר תקופה ארוכה, אבל המכשירים שלה לא מצליחים. אפילו נשיא טושיבה אירופה, אלן תומפסון, הודה בכך בראיון שנתן ל"גלובס" לפני כחודש וחצי כשאמר כי "אנחנו שוקלים את האסטרטגיה שלנו בתחום הסלולר".

תומפסון הוסיף אז כי "הימרנו בכבדות על מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, אולם כשעשינו זאת, יותר מ-60% מהטלפונים החכמים עבדו איתם, ועכשיו מדובר על פחות מ-10% בשווקים שאני פועל בהם. למרות שמיקרוסופט אמרו שגרסה 7 תצא בקרוב, אנחנו לא בטוחים שזה הולך להיות העולם של מחר". תומפסון ציין בזמנו כי יהיה זה נכון להמר כי טושיבה אולי תוציא טלפונים עם מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, אבל אם זה אכן יקרה, זה ייקח זמן, לדבריו.

מטושיבה ופוג'יטסו נמסר בתגובה ששום דבר עדיין לא הוחלט בנושא.