הדולר המשיך בירידה - איבד 0.15% לשער יציג של 3.82 שקלים

האירו איבד 0.08% לשער יציג של 4.679 שקלים ■ מודי'ס חתכה אמש את דירוג החוב של יוון לטווח הזמן הבינוני ב-4 דרגות לרמה של Ba1 ■ מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש מאי צפוי לעלות בשיעור של 0.1-0.5%

הדולר המשיך לרדת היום (ג') משפל של שבועיים מול השקל - המטבע האמריקני איבד 0.15% לשער יציג של 3.819 שקלים. האירו איבד 0.08% לשער יציג של 4.679 שקלים. בין מוקדי היום החשובים בגזרת המט"ח המשיכה להיות סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס, אשר חתכה אמש את דירוג החוב של יוון לטווח הזמן הבינוני ב-4 דרגות לרמה של Ba1 מרמה קודמת של A3 על רקע משבר החוב אליו נקלעה המדינה.

הורדת הדירוג באה לאחר שמודי'ס בחנה את הסיכונים בהם עומדת יוון מול היכולת שלה לעמוד בהתחייבויותיה. מוקדם יותר אתמול, ראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפאנדראו אמר בכנס בנקאות כי הוא יעשה את כל מה שנדרש כדי להוציא את יוון מהמצב הקשה ולהחזיר אותה לצמיחה.

מוקד אחר היה מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש מאי, אשר צפוי לעלות בשיעור של 0.1-0.5%. השונות הגדולה בתחזיות מוסברת בסעיף הדיור התנודתי, שמשקלו כ-21% מהמדד הכולל. בהקשר לריבית בנק ישראל, למרות הוויכוח סביב שיעור עליית המדד במאי, קיים קונצנזוס סביב החלטת הריבית הקרובה: גם אם מדד מאי יפתיע ויעלה בשיעור קרוב ל-0.5% (הגבול העליון של התחזיות), נגיד בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית על כנה ב-1.5% על רקע האי-ודאות הגדולה בכלכלת העולם.

בדסק המט"ח של הראל פיננסיים העריכו הבוקר כי נראה היום מסחר בין בנקאי מנומנם עד לפרסום נתון המדד, כאשר כרגע השוק מגלם את רמת הריבית המוניטרית הנוכחית - ללא שינוי צפוי - ורק מדד גבוה עשוי לשנות זאת.

כלכלני סיטי ציינו היום כי נתוני המאזן המסחרי שפורסמו השבוע מעידים כי הוא פחות תומך שקל, שכן הנתונים מצביעים על גירעון של 626 מיליון דולר. על כן, מעריכים בסיטי, בנק ישראל מקבל חדשות טובות שכן השקל לא צפוי לקבל מעמד של "מטבע מועדף". נזכיר כי בתקופה האחרונה והלא קצרה מנהל בנק ישראל מלחמת חורמה מול משקיעים זרים וספקולנטים, אשר רוכשים שקלים ומחלישים את הדולר, למגינת לבם של רבים מפעילי השוק, כולל היצואנים.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]