השופטת במשפט רצח אריק קרפ: המשטרה צריכה לעשות בדק-בית

אתמול נודע כי המשטרה מחזיקה 182 תמונות מזירת הפשע, שלא נחשפו בפני סנגורי הנאשמים ■ השופטת דחתה את בקשת הסנגורים לדחות את המשפט, אך קבעה כי עדים הקשורים לחומר הראיות יזומנו לעדות שנייה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, נורית אחיטוב, תקפה הבוקר (ד') בחריפות את המשטרה והפרקליטות בהתנהלות במשפט רצח אריק קרפ ז"ל לפני 10 חודשים בטיילת תל-ברוך.

אתמול (ג') נודע כי המשטרה מחזיקה בידיה 182 תמונות של זירת הפשע, שלא נחשפו כלל לעיני סנגוריהם של הנאשמים.

הסנגורים ביקשו היום לדחות את המשפט, מפני שבחלק מהתמונות נראים כתמי דם המעידים על כך שקרפ ז"ל רץ בכיוון ההפוך מזה שבו בסופו של דבר אותרה גופתו. "המחדל הוא בזה שהחומר הועבר להם עכשיו, לא ייתכן שלקראת סוף שלב הראיות הסנגורים יקבלו. המשטרה צריכה לעשות בדק-בית".

נציג הפרקליטות, עו"ד מנחם מזרחי, ניסה להסביר: "ישבתי עם עד מהמז"פ טרם עדותו, הראיתי לו חלק מהתמונות, ואז הוא אמר שיש לו תמונות נוספות שככל הנראה נשמרו במחשב. גם אני הופתעתי".

את סנגוריהם של הנאשמים זה לא שיכנע - והם ביקשו לדחות את המשפט כדי לאפשר להם לעבור על הראיות החדשות.

"זו לא התקלה הראשונה במשפט"

"התמונות מראות שיש כתמי דם בחלקה הצפוני של הטיילת וכתמי דם גם על מדרגות לכיוון הים", אמרה הסנגורית של אחד הנאשמים, עו"ד שירה מרוז. "לא ידענו על זה. רוב העדים שנחקרו עד היום, נצטרך לחקור הכול מהתחלה. זו גם לא התקלה הראשונה במשפט, כבר היו קלטות שלא נמסרו וקלטות שנמסרו שברירי תמונות מהן. ישנן עשרות מצלמות שם, ועד היום המצלמה לא העבירה לנו שום קלטת".

מנגד, בפרקליטות טוענים כי הראיות אינן מוסיפות דברים מהותיים לדיון. "24 כתמי הדם שנמצאו בצפון הטיילת נבדקו, זאת בניגוד למה שטוענת ההגנה, ולא ניתן היה להבין דבר מתוצאות הבדיקה", אומר גורם בפרקליטות. "על-פי הממצאים שבידינו, לא בטוח כלל שמדובר בדם, וגם אם כן - לא ברור של מי הדם, ייתכן שמדובר בדמן של אשתו ובתו של קרפ, שגם הן ייתכן נחבלו במהלך האירוע - או אפילו של הנאשמים, שידוע לנו שרצו צפונה לכיוון רכבם".

בסיום הדיון ביקשה השופטת מראש צוות החקירה המיוחד וממפקד המחוז במשטרה להעביר לידיה מכתב, בו יפרטו מדוע לא הועברו התמונות ואיך מונעים הישנות מקרים כאלה בעתיד.

השופטת לא קיבלה את בקשת הסנגורים לדחיית המשפט, אך קבעה כי עדים הקשורים לחומר הראיות יזומנו לעדות שנייה.

בדיון נכחה גם אשתו של אריק קרפ ז"ל, שרה. במהלך הדיון היא נראתה נסערת במיוחד, וכשיצאה צעקה: "עורכי הדין עושים מזה קרקס, אני ראיתי את בעלי נרצח מול עיניי".