שר התיירות מיסז'ניקוב: טורקיה מדינה קיצונית שפוגעת לנו בגאווה הלאומית; לא נושיט את הלחי השנייה

(עדכון) - הגיב על דברי ראש לשכת התיירות הטורקית שאמר: "אנחנו לא זקוקים לאף תייר מישראל, מיליון תיירים ערבים יציפו את אנטליה ומרמריס" ■ עוד ממיסז'ניקוב: "מקווה שהישראלים לא יחשבו רק על הנאות קטנות של הכל כלול" ■ שלמה מעוז: "חרם על טורקיה - שגיאה קשה"

"אין לנו צורך בתיירות מישראל, אנחנו צופים השנה בום של מיליון תיירים ממדינות ערב" - כך אמר ראש לשכת התיירות בטורקיה, טורגות גור, בתדרוך עיתונאים.

לפי גור, העמדה הקשוחה שנקטה טורקיה כלפי ישראל במשבר המשט לעזה היא שתוביל לזרם אדיר של תיירים ערבים אליה.

גור צופה ספציפית זינוק במספר התיירים הערבים שיפקדו את ערי החוף הטורקיות, שבעבר הקרוב היו אהובות על הישראלים, כדוגמת אנטליה ומרמריס.

בתגובה אמר היום (ד') שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לחדשות ערוץ 2 באינטרנט: "ישראלים שבאים לטורקיה רואים כמה שהמדינה הזו קיצונית וכמה שטנה יש בה. אני מקווה שהישראלים יעשו חשבון נפש ולא יחשבו תמיד רק על הנאות קטנות של הכל כלול, בכמה דולרים פחות. יש דברים לא פחות טובים גם אצלנו בארץ. אנחנו לא יכולים להתחרות עם טורקיה על אוצרות ים, אבל מדובר במדינה קיצונית שרוצה לפגוע לנו בגאווה. מומלץ לא לנסוע לשם. אם נבחן את המגמה הערבית, מי שיפסידו זה הטורקים, כי אנחנו סיפקנו להם תיירים ומקומות בילוי. זה יותר מאחוזים בודדים, כפי שהם מציינים".

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, סבור כי ישראל טועה ביחסה לטורקיה. בשיחה עם אתר "גלובס" אמר היום מעוז: "יש לנו סחר של כ-3 מיליארד דולר עם טורקיה בשנה, ואנחנו נראה פגיעה בסחר - אך לא בצורה דרסטית כמו שאנשים חושבים. זו שגיאה חמורה של ההתלהמות הישראלית להחרים את טורקיה. אסור להחרים את טורקיה, אלא להיפך - להכריז שנמשיך לקנות מטורקיה.

"מבחינתי, שהטורקים יעשו מה שהם רוצים, אנחנו לא צריכים לשחק לידיים שלהם. ישראל עושה שגיאה. כשעושים משט לעזה ערב החלטה על איראן בנושא הגרעין, קשה להבין איך ישראל לא מבינה שטמנו לה מלכודת. לא צריך להיכנס להתלהמות. אנחנו ישר יורים ונכנסים מהר למלכודות.

"קרה מה שקרה, עכשיו ישראל לא צריכה להכריז על מחלוקת וחרם על הטורקים. מה זה השטויות האלה? יש לנו שם אינטרסים. זו שגיאה חמורה להחרים את טורקיה. הישראלים צריכים להגיד: דווקא עכשיו אנחנו קונים מוצרים מטורקיה, כדי לעודד את התעסוקה של העם הטורקי".

בתוך כך אומרים היום מקורות דיפלומטיים באנקרה כי נציגי שגרירות טורקיה בישראל הגיעו לסיכום עם השלטונות בישראל על שחרורה של ספינת ה"מרמרה" מנמל אשדוד. הסיוע ההומניטרי שהיה על סיפון האניה עדיין ממתין בנמל אשדוד, לאחר ששלטונות חמאס מסרבים להכניסו לרצועה.