מבקר הפנים של משרד החקלאות ביקש צו הגנה כחושף שחיתות

משה שבתאי, מבקר הפנים ונציב תלונות הציבור של משרד החקלאות, פנה למבקר המדינה בבקשה דחופה לקבל צו הגנה, בטענה כי מושאי ביקורתו פועלים כדי להביא לסילוקו מתפקידו

משה שבתאי, מבקר הפנים ונציב תלונות הציבור של משרד החקלאות, פנה למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בבקשה דחופה לקבל צו הגנה בשל חשש לפגיעה במעמדו במשרד החקלאות, כיוון שחשף לטענתו שחיתות ואי-סדרים.

לטענת שבתאי, באמצעות עו"ד גדעון פישר, מושאי ביקורתו פועלים כדי להביא לסילוקו מתפקידו.

בנוסף נטען כי מבקר הפנים עבד במשך שנים ארוכות בכפיפות לשרים ומנכ"לים רבים, תוך שיתוף-פעולה מלא, אלא שהחל משנת 2007 הוא נתקל במהלכים שונים שנועדו להצר את צעדיו.

לטענת עו"ד פישר, כעולה מהבקשה, הניסיונות של קברניטי משרד החקלאות לדחוק את רגליו של שבתאי באים על רקע ממצאי ביקורת קשים כלפי המשרד וקברניטיו, לרבות בנוגע לשימוש פסול בתקציבי הדרכים החקלאיות בצפון, לממצאי ביקורת נגד מנכ"ל הרשות לפיקוח חקלאי ובנוגע להעמדתו לדין של עובד בכיר בשירותים הווטרינריים.

בעקבות בקשתו של שבתאי לקבל צו הגנה, כתב מנהל נציבות תלונות הציבור למנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, כי תלונתו של שבתאי התקבלה בנציבות, וכי "מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מצפה כי במהלך בירור התלונה לא ייעשו פעולות שיש בהן כדי לשנות את המצב העובדתי ו/או המשפטי ביחס למעמדו, תפקידו וסמכויותיו של המבקר הפנימי".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "המשרד דוחה מכל וכל את טענותיו של משה שבתאי. שבתאי 'נזכר' בדבר היותו חושף שחיתויות רק לאחר שספג ביקורת שעלולה להביא לפיטוריו. ב-4 השנים האחרונות לא פירסם שבתאי ולו דו"ח ביקורת אחד, על אף שנתבקש לעשות כן. פנייתו למבקר המדינה וטענותיו נולדו רק בשל חששו כי יאבד את מקום עבודתו, וזאת בשל כשליו המקצועיים, אשר נחשפו בדו"ח ועדת זיללר".