מאמינים בגבעות? המניה הפעילה בתיקי ההשקעות ב"גלובס"

[לפורטל הפיננסי][לפתיחת תיק השקעות] מוכרים את מניות הנפט: ארבע מתוך חמש המניות הנמכרות ביותר הן של חברות חיפוש הגז והנפט ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואליים ב"גלובס"

שבוע חיובי עבר על הבורסה המקומית, בסיומו סגרו המדדים המובילים בת"א בעליות שבין 0.3% ועד 1.9%. עיקר תשומת הלב תפסו השבוע מניות חיפוש הנפט והגז ובראשן גבעות יהש אשר דאגה לפרסם חדשות לבקרים הודעות לבורסה בדבר התקדמות הקידוחים באתר מגד 5.

גבעות היא אירוע קלאסי בו השוק לימד אותנו שוב, כי עובדות לחוד וציפיות לחוד, שכן, למרות שבפועל אין בדיווחים של גבעות לבורסה בכדי להעיד על ההיקף הכולל של הרזרבות הקיימות בשדה הנפט, והאם מדובר בכלל במאגר מסחרי אשר קיימת כדאיות כלכלית להפיק ממנו נפט, מעדיפים המשקיעים לקבל את החלטות ההשקעה שלהן בהתאם לשיקולים סוביקטיבים, רחש ליבם, אינטואיציות וכיוצ"ב.

בהתאם לכך הפכה גבעות השבוע למניה הפעילה ביותר בתיקי ההשקעות של עשרות אלפי מנהלי תיקי ההשקעות הוירטואלים שבאתר "גלובס". יחידות ההשתפות כבשו את צמרת טבלת המניות הנמכרות ביותר, אך מנגד התבססו במקום השני, המכובד, שבטבלת המניות הנרכשות ביותר. אכן ההודעות לבורסה עשו את שלהן והמשקיעים נותרו חצויים בדעתם לגבי הפוטנציאל של גבעות.

פרט לגבעות נקודה נוספת למחשבה לגבי ההשקעה במניות חיפוש הגז והנפט, עולה כאשר בוחנים את יתר המניות בטבלת המניות הנמכרות: בנוסף לגבעות נמצאות בטבלה גם רציו יהש , במקום השלישי, לפידות במקום הרביעי, וקבוצת דלק במקום החמישי. את המקום השני מאיישת אמפל אמריקן .

המשקיעים העדיפו השבוע להתרכז בהשקעה דפינסיבית יותר והביאו את שטראוס למקום הראשון בטבלת המניות הנרכשות ביותר. גבעות כאמור מאיישת את המקום השני, ובמקומות הבאים נמצאות בהתאמה סאני , פריגו אורכית .

[לטבלת הדירוגים]

טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קנייה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

[לפתיחת תיק השקעות]