שבוע גורלי לפרוטליקס: "תיתכן רכישה מסיבית של מניות"

פרוטליקס צפויה לקבל עד יום חמישי הקרוב תשובה מה-FDA עד איזה תאריך תושלם הבדיקה בבקשה של פרוטליקס לאישור מהיר (NDA) לתרופה לטיפול במחלת הגושה ■ הערכות: תשובה סופית עד 26 באוקטובר השנה ■ דן הלמן: "ההסתברות לבשורה חיובית גבוהה מזו של אכזבה"

שבוע גורלי לחברת הביוטכנולוגיה פרוטליקס , ולא פחות למשקיעים במניה. החברה צפויה לקבל עד יום חמישי הקרוב תשובה מה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) עד איזה תאריך תושלם הבדיקה של המנהל בבקשה של פרוטליקס לאישור מהיר (NDA) לתרופה שלה לטיפול במחלת הגושה, ומתי ויינתן האישור הסופי להתחלת השיווק של התרופה. עפ"י הערכות בשוק, פרוטליקס תקבל תשובה סופית עד ה-26 באוקטובר השנה.

פרוטליקס ממתינה לאישור ה-FDA לתרופה חדשה (NDA), שנמצאת בתהליכי בחינה. התרופה קיבלה אישור לתהליך הגשה מהיר בארה"ב, ופרוטליקס מאפשרת לחולים במחלת הגושה לקבל טיפול בתרופה תחת פרוטוקול ניסויי. באיחוד האירופאי, בישראל ובמדינות נוספות בעולם היא מספקת את הטיפול תחת הגדרה של טיפולי חמלה.

אם וכאשר, אישור ה-FDA לתרופה יהווה הישג משמעותי לפרוטליקס. המשמעות - תרופה אתית ששוק היעד שלה גבוה ממיליארד דולר בשנה. להערכת דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות, ההסתברות לבשורה חיובית לפרוטליקס גבוהה מזו של אכזבה. הלמן ביקש לציין, כי "מניית פרוטליקס הינה אחת מחמש המניות הביומד עם פוזיציות השורט הגבוהות בבורסות בניו-יורק, עם פוזיציית שורט של כ-8.5% - מה שמגדיל את האפשרות של short squeeze - רכישה מסיבית מצד מחזיקי הפוזיציה טרם הכרזת ה-FDA", לדבריו.

פרטליקס, המנוהלת ע"י דוד אביעזר מפתחת חלבונים על-ידי הנדסה גנטית של תאי צמח, והמוצר המוביל שלה הוא תרופה למחלה הגנטית גושה. נזכיר, כי בדצמבר 2009 פרוטליקס נדרשה מה-FDA לספק נתונים נוספים בנושא הפרק העוסק בכימיה, ייצור ובקרה (ה-CMC) בהליכי הייצור של התרופה שהביא לדחייה של כמספר חודשים באישור.