מסתמנת פשרה על מחיר ההתפלה באשדוד: 2.55 שקל לקוב

הוויכוח החל לפני חודשים ספורים במחיר של 2.86 שקל לקוב, בעוד המדינה רצתה לרדת ל-2.36 שקל ■ אורי שני: "המחיר המוצע גבוה מהמחיר בשורק בכ-20 מיליון שקל בשנה, אבל משתלם לעומת יציאה למכרז חדש והעיכוב הנלווה לכך"

מסתמנת פשרה בוויכוח בין מקורות למדינה על מחיר ההתפלה במתקן אשדוד שמיועד להתפיל 100 מלמ"ק (מיליון קוב מים) בשנה. בישיבת הממשלה היום שדנה במצב משק המים, הציעה מקורות להתפיל את המים במחיר של 2.55 שקל לקוב, בעוד שבמקור דיברה על מחיר של 2.86 שקל.

למול הדרישה המקורית של מקורות הציעה ועדת ההתפלה הממשלתית הבינמשרדית מחיר של 2.36 שקל לקוב, ונציגיה הגיבו היום בנכונות להצעת הפשרה של מקורות. הוחלט בישיבה כי ההצעה תעבור לבדיקת הוועדה, וזו אמורה לתת תשובתה בעוד כשבועיים.

לדברי פרופ' אורי שני, ראש רשות המים, "מדובר בהצעת פשרה יעילה שלמעשה אני העליתי באוזני מקורות והאוצר. הפער במחיר בין הצעת מקורות להצעה של ועדת המכרזים היא 20 מיליון שקל בשנה, פער שמתקזז עם העובדה שאם נפיל את המכרז עם מקורות יהיה עיכוב של לפחות שנה וחצי עד שייצא מכרז חדש, ולא נעמוד ביעדי ההתפלה של שמק המים", אמר שני.

עוד בדיון על משק המים הממשלה אישרה את מתווה מתקן ההתפלה הכפול בשורק, שכל אחד משני אגפיו אמור להתפיל 150 מלמ"ק בשנה ובסה"כ אמור כל המתקן להתפיל 300 מלמ"ק בשנה, כשלושה ק"מ מהחוף. ה-150 מלמ"ק הראשונים אמורים להתחיל לפעול החל מ-2013. נציין, כי אישור המתווה היה למעשה הליך פורמלי בלבד, שכן היתה בו תמיכה כמעט גורפת, למעט התנגדות עמותת אדם טבע ודין, שאף מאיימת לנקוט הליכים משפטיים נגד הפרויקט, ושר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג שבחר להימנע בהצבעה.

במהלך הישיבה סקר שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו, את מצב משק המים בפני הממשלה, וציין כי "משק המים נמצא במשבר רב שנים, כשהבעיה נובעת בחלקה מהפקידות שאינה נושאת באחריות. מדובר בבעיית משילות קשה. "הדרג המדיני עובר סירוס מבוקר עד כדי אימפוטנציה גמורה", קבל לנדאו. את הדברים הללו גיבה רה"מ בנימין נתניהו, באמרו כי "אין גבול למקלות שתוקעים בגלגלי העשייה. משק המים במשבר עמוק ותפקידה של הממשלה להכריע בנושא".