האומץ של ח"כ זועבי

יש לך זמן להתעשת ולהבין כמה הרסני לנצל דמוקרטיה שבה לכל אחד מותר להשמיע את קולו

‎‎‏1. ‏‎‎לפי כותרות סוף השבוע, ח"כ חנין זועבי מבל"ד אומרת: "האיומים על חיי ומסעות ההפחדה לא ירתיעו אותי מלהשתתף במשט הבא לעזה".

היא צודקת. זה ממש לא מה שצריך להרתיע אותה. מה שדווקא כן צריך להרתיע אותה זה שהיא תורמת לפילוג המסוכן ממילא במדינה היחידה במזרח-התיכון שהיא דמוקרטיה. מה שצריך להרתיע אותה זה שכדמות ציבורית שמייצגת ציבור מאוד משמעותי בישראל, היא ממאנת להבין שהיא תורמת להרס של מדינה שלו היא לא היתה, איך לומר לך, גברת זועבי? לו היא לא היתה - החיים שלך, במיוחד כאישה, היו על הפנים.

כי אף אחד לא היה מקשיב למה שהיה לך להגיד. לו היא לא היתה, זעקתך לא היתה נשמעת, כי היו מוציאים אותך ואת משפחתך להורג בברוטליות, כפי שקורה במדינות השכנות לנו, ובמיוחד תחת האימה והטרור שמטיל החמאס בעזה.

את בוחרת לצאת נגד המדינה שאותה את אמורה לייצג, שתיטיב איתך יותר מכל מדינה אחרת באזור, על אף מעשיך, שבמדינות מתוקנות היו נחשבות לבגידה.

יש לך עוד זמן להתעשת, ח"כ זועבי, ולהבין כמה הרסני לנצל לרעה דמוקרטיה שבה לכל אחד מותר להשמיע את קולו. כמה חבל יהיה אם כשסוף-סוף תביני את זה, זה כבר יהיה מאוחר מדי. ואז, אף אחד כבר לא יקשיב. לא יהיה שום מיקרופון, ולא תהיה שום במה.

זה, זה מה שצריך להרתיע אותך. לא האיומים על חייך ומסעות ההפחדה שעליהם את מדברת, ובאמת מאמינה שאת איזה סוג של גיבורה.

‏‎‎‏2. שתיקת הכבשים 2: ‏‎‎אם יש משט מתוכנן נוסף, הפעם מכיוון שכנתנו "שוחרת השלום" לבנון, ולא עשינו בעניין שום דבר שבא לידי ביטוי במדיה העולמית - אז לא למדנו כלום. הטלנו את האחריות על אחרים, האשמנו, בכינו והצטערנו, אבל תכל'ס, לא תיקנו דבר.

הזמן לטפל במשט הבא הוא לפני שהוא קורה, לא רק אחרי. עכשיו הזמן להגיד שמי שינסה לשבור את המצור הימי באופן לא חוקי, תחת תחפושת מזויפת של "עזרה הומניטארית", הוא זה שאותו צריך לעצור.

ישראל צריכה לפנות בקריאה לכל אומות העולם דרך המדיה ולומר להן: "אתם מבקשים שנחרף את נפש אזרחינו לטובת נפשם של אחרים. אין לנו את היכולת המוסרית או החוקתית לעשות זאת. אתם רוצים למנוע אסון? תעצרו עכשיו את אלה שמנסים לפרוץ בכוח, כי מי שבאמת רוצה להכניס סחורות לעזה - יכול, בדרך של שלום. מי שלא - הוא זה שמזמין שפיכות דמים. אנחנו מסירים את ידינו מהאחריות לכך, כבר עכשיו. הנה הראיות לוועדת החקירה הבאה שלכם".

‏אם לא נעשה זאת עכשיו, אנחנו רק עוזרים לסלול את הדרך המעוותת והשקרית של מתקפות "משטי השלום" הללו במו-ידינו.

‎‎‏3. מילה על רייטינג: ‏‎‎אפרופו סדרי עדיפויות נכונים של מוסדות המדינה, "מעריב" דיווח אתמול (א') כי זוהיר בהלול בירך ברדיו שמס מנצרת את הלבנונית שמארגנת את המשט הבא "שאללה יעניק לה הצלחה".

כמה מרגיע לדעת שמה שהרשות השנייה מתעסקת בו זה אם יאיר לפיד יעבור תקופת צינון אם וכאשר יעזוב את העיתונות לטובת הפוליטיקה, או לא. זה מאוד מרגיע אותי.