רשת אקססורייז מתרחבת: תפתח 14 סניפים בתוך 3 שנים

תמנה בסוף התהליך 30 סניפים בישראל, והצפי אז הוא למחזור מכירות של 70 מיליון שקל בשנה ■ שואפת להגיע לרווחיות תפעולית של 10%-12% לפני מס ■ עברה מיתוג מחדש תחת השם "אקססורייז לונדון"

בסימן התרחבות: רשת אקססורייז עוברת מיתוג מחדש תחת השם "אקססורייז לונדון" וחונכת 3 סניפים חדשים. המיתוג החדש נועד להדגיש את היות המותג בינלאומי ולחדד את בידול הרשת בשוק.

אמש (ב') חנכה הרשת סניף חדש בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, המצטרף לסניפים שפתחה הרשת בקניון עזריאלי ובסינמול חיפה, בהשקעה כוללת של 4 מיליון שקל.

הסניף בקניון שבעת הכוכבים הוא הסניף הגדול ביותר של הרשת, והוא משתרע על שטח של 100 מ"ר. הסניף כולל מגוון רחב של קולקציות עם קולקציה רחבה לילדות.

לרשת אקססורייז הבריטית 240 חנויות באנגליה ועוד 1,060 חנויות ברחבי העולם. ייחודה של הרשת הוא במגוון רחב של מוצרים, באופנתיות וצבעוניות. הקולקציות ברשת מתחלפות מדי שבוע ומאפשרות תנועה חוזרת של לקוחות.

הזיכיון לרשת בארץ מוחזק בידי הזוג יעל ואייל פישמן. הרשת בארץ מונה היום 16 סניפים, ותמנה בתוך 3 שנים 30 סניפים. בשנת 2009 הסתכם מחזור המכירות של הרשת ב-20 מיליון שקל, ואילו ב-2010 הוא צפוי לעמוד על 34 מיליון שקל.

לדברי פישמן, עם השלמת הפריסה, הצפי הוא כי מחזור המכירות יעמוד על 70 מיליון שקל בשנה.

בהתייחס לאסטרטגיית הפריסה אומר פישמן: "אנחנו צריכים להשתדל לא להיכנס לקניונים קטנים שבהם יש פחות מ-10,000 מבקרים ליום, כי אנחנו חיים על טראפיק. אנחנו שייכים לסוג קניות אימפולס, ונותנים את הפתרון הכי טוב למי שרוצה קנייה קטנה וקלה".

* איזו חנות הכי טובה ברשת?

"החנות בקניון רמת-אביב. אנחנו במיקום הכי גרוע בקניון אבל מספר 2 בפדיון למ"ר בקניון. גודל החנות 55 מ"ר והפדיון הממוצע עומד על 8,000 עד 10,000 שקל למ"ר לחודש, יותר מ-400 אלף שקל בחודש. שתי החנויות שפתחנו בסינמה סיטי ראשון-לציון ובסינמה סיטי בהרצליה מתקרבות לביצועים של רמת-אביב".

לדברי יעל פישמן, בשנת 2011 תפתח הרשת 4 סניפים נוספים, שניים מתוכם ייפתחו בקניון הזהב בראשון-לציון ובקניון אבנת בפתח-תקווה.

מודל הזכיינות שבו פועלת הרשת הוא ייחודי. במסגרת זו הזכיינים בארץ רוכשים את כל המוצרים וכן את הריהוט במחירי עלות, כשחברה הבריטית מקבלת מחצית מהרווחים לפני מס. הרשת הבריטית מעסיקה קניינים, והדבר מאפשר לרשת בארץ להסתפק ב-6 עובדי מטה בלבד.

במודל זה החברה הבריטית משתתפת למעשה בכל ההוצאות, לרבות עלויות ההקמה, המימון, פחת, שכ"ד וכיו"ב. בשנת 2009 עמד הרווח התפעולי של הרשת לפני תשלום תמלוגים על 16.4% מהמחזור. מחצית הסכום שולם כתמלוגים.

"ההערכה שלנו היא שהרווח לפני מס עומד על 7%-8% מהמחזור כי יש לנו הרבה הוצאות הקמה. השאיפה שלנו להגיע לרווחיות תפעולית של 10%-12% לפני מס, אבל אחרי תשלום תמלוגים ומימון", אומר פישמן.