מיקרוסופט משיקה כלי פרסומי חדש שפותח במרכז הפיתוח בישראל

הכלי החדש DeepZoom, שהוצג במסגרת פסטיבל הפרסום בקאן, מאפשר לבנות בקלות באנרים פרסומיים אינטראקטיביים ■ הכלי גם מאפשר לגולשים לעשות "זום-אין" על תכנים מסוימים בבאנר

חברת מיקרוסופט השיקה היום (ד'), במסגרת פסטיבל הפרסום בקאן, כלי פרסומי חדש שפותח במרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל - DeepZoom.

המוצר החדש מאפשר לבנות באנרים פרסומיים אינטראקטיביים בקלות, באמצעות טכנולוגיית ה"משוך ושחרר", כאשר הגולשים יכולים לשוטט בבאנרים מבלי להכביד על העמוד או על הדפדפן, ולקבל מידע נוסף מבלי לעבור לעמוד אינטרנט אחר.

באמצעות הכלי החדש יכולים הגולשים לעשות "זום-אין" על תכנים מסוימים שמופיעים בבאנר פרסומי, כך שכל באנר סטטי יכול להפוך לשטח פרסומי המכיל מידע רב, כגון טקסט נוסף, תוכן וידיאו רלוונטי או משחק. הגולש, מצדו, יכול לבחור באיזה מידע הוא רוצה להתמקד ולקבלו ברזולוציה גבוהה יותר.

DeepZoom מבוסס על טכנולוגיית הסילברלייט של מיקרוסופט, המאפשרת לספקי תוכן להציע סוגי מדיה אינטראקטיבית (כגון וידיאו) ישירות מתוך אתר האינטרנט באמצעות תוסף לדפדפן.

הכלי החדש הוא למעשה יישום הטכנולוגיה הזו על פורמטים פרסומיים, והוא יכול לעבוד על פרסומות דיספליי, מודעות חיפוש ואפליקציות סלולריות.

בנוסף, הכלי כולל גם נתוני אנליטיקס, כגון כמה פעמים אנשים עשו "זום-אין" על המודעה או הזמן הממוצע שגולש יצר אינטראקציה עם המודעה.

המוצר פותח במסגרת שבוע "Out of the Box" - שבוע שמתקיים במרכז המו"פ בישראל אחת ל-3 חודשים - במטרה לאפשר לעובדי החברה (לצד אורחים מחברות חיצוניות) להתמקד בפיתוחים חדשניים ולא סטנדרטיים. בסיום השבוע מציגים העובדים אב-טיפוס של המוצר שהם פיתחו.

את המוצר פיתחו ד"ר רון קרידי, חן פיטוסי, ודים קופר, איגור אברמובסקי, נוגה עמית ועומר רמות.

המוצרים שמפותחים בשבוע זה, יש לציין, לא חייבים להיות בעלי פוטנציאל מסחרי, ולעיתים קרובות מדובר בגימיקים משעשעים ולא יותר.

המוצר החדש הוא הפעם הראשונה שפיתוח במסגרת שבוע "מחוץ לקופסה" הופך בסופו של תהליך למוצר מסחרי של ממש.

לדברי מיקרוסופט, הכלי החדש מייצר אינטראקציה עם הצרכן ומעודד מעורבות, כאשר יוניליוור הוא המותג הראשון שיעשה שימוש בטכנולוגיה החדשה במסגרת מודעת דיספליי שתושק כפיילוט בחצי השנה הקרובה.

המוצר ישוחרר בגירסת בטא במהלך 2011, ובהתחלה יהיה פתוח עבור מפרסמים בארה"ב בלבד.

יש לציין כי ניסוי שערכה החברה עם המוצר החדש גילה כי החשיפה למוצר וכמות ההקלקות עליו היתה גבוהה באופן יחסי.