נוסעים לחו"ל? גלו אפליקציות חובה לנוקיה, אייפון ואנדרואיד

אחרי שארזתם את המזוודה, הטענתם את המצלמה הדיגיטלית ודאגתם שהדרכון שלכם בתוקף, יש לכם הזדמנות לגלות בכמה אפליקציות שיסייעו לכם בטיול הקרוב לחו"ל

אנדרואיד

Wikitude

טכנולוגיית המציאות המוגברת (Augmented Reality) עדיין לא הפכה לנפוצה, אבל אפליקציות הפועלות איתה מתחילות לחלחל לשוק. Wikitude הוא מעין דפדפן המשתמש במצלמה של הטלפון כדי לראות את המציאות, כשעל התמונה הוא יציג לכם בזמן אמת פרטים על מה שאתם רואים, מבלי שאתם תצטרכו להתחיל לחפש את זה במדריך הטיולים שלכם. עלות: חינם.

StayHIP

אם אתם צעירים או בליינים ומה שחשוב לכם הוא שהמלון שלכם יהיה מגניב וסמוך לכל המסיבות והמקומות הנחשבים, StayHIP מציעה לכם את הפתרון. האפליקציה תביא לכם את הפרטים על המלונות הכי טובים על-פי המיקום אותו תבקשו. חוץ מזה, אתם תוכלו לבדוק את המיקום של המלון בעזרת המפות של גוגל וגם לבצע את ההזמנה ישירות מהתוכנה. עלות: חינם.

Flight Track

האפליקציה הזו, שקיימת גם לאייפון וגם לאנדרואיד, מציעה לכם להתעדכן בזמני ההמראה והנחיתה של 1,400 חברות תעופה ו-5,000 שדות תעופה, כולל עדכון על שער העלייה למטוס. מלבד זה, ניתן לראות את מיקומם של המטוסים באוויר באמצעות מפה מפורטת. עלות: 5 דולר.

TripIt

האפליקציה הזו עושה באופן חלקי את מה ש-WorldMate עושה, אבל היא פעילה גם באנדרואיד. הרעיון כאן הוא האפשרות לארגן במקום אחד את כל פרטי הטיסות והמלונות, כשאת המידע אתם לא צריכים להזין באופן עצמאי, אלא לשלוח אותו במייל לכתובת הייעודית והוא יישלף באופן אוטומטי לאפליקציה. עלות: חינם.

אייפון

WorldMate

חברת WorldMate הישראלית המחזיקה אפליקציה על שמה, מאפשרת לכם לבנות על-גבי הטלפון שלכם את האג'נדה שלכם לכל הטיול, כולל פרטי טיסות, בתי מלון והשכרות רכב. התוכנה שואבת את כל הפרטים האלה בצורה אוטומטית, כשאתם שולחים לכתובת ייעודית את המיילים עם הפרטים שהגיעו מסוכנת הנסיעות שלכם או מחברת התעופה. מלבד זאת, התוכנה יודעת לעדכן את השעות הנכונות לפי המיקומים אליהם אתם נוסעים בעולם. בנוסף, התוכנה תעדכן אתכם על כל שינוי בטיסה באופן אוטומטי. עלות: חינם, או 15 דולר לאופציות המתקדמות.

Sit Or Squat

אחת הבעיות כשאתם מסתובבים לכם בטיול, היא הניסיון הנואש למצוא תא שירותים נקי בקרבת מקום. Sit Or Squat היא תוכנה שבנויה בדיוק למטרה הזו. האפליקציה מחזיקה מידע על למעלה מ-65 אלף תאי שירותים בעולם. כשניתן לקבל בה אינפורמציה על איכות תא השירותים, תמונות שלו ופרטים על פריטים נוספים שנמצאים בו, כמו שולחנות החתלה. כמובן שהאפליקציה יודעת לכוון אתכם לתאי השירותים שנמצאים בקרבתכם. עלות: חינם.

Packing

טיול טוב תלוי בחלקו במידת ההצלחה שלכם לארוז את כל מה שאתם צריכים. במקום להיזכר ששכחתם את מכונת הגילוח כשאתם נמצאים בבידוק הביטחוני, האפליקציה הנוכחית תאפשר לכם ליצור רשימות אריזה מוכנות מראש, לפי נושאים - רשימות לגברים, לנשים או לאנשים שרוצים לארוז ממש מעט. כשתסיימו להכין את הרשימה שלכם, גם תוכלו לשלוח אותה במייל לשותפים שלכם לנסיעה. עלות: 1 דולר.

Gate Maps

שדות התעופה בעולם גדולים בהרבה מנתב"ג. אם לא בא לכם להתרוצץ במטרה למצוא את שער העלייה למטוס שלכם, האפליקציה הבאה תיתן לכם את מפת השדה על מסך האייפון. עלות: 1 דולר.

נוקיה

Ovi Maps

אם יש לכם מכשיר נוקיה עם התקן GPS פנימי, אחת האפליקציות ההכרחיות מבחינתכם היא תוכנת המפות של החברה. נוקיה מציעה, ללא עלות, להוריד מפות של מספר רב של מדינות בעולם וליהנות משירותי ניווט לנסיעה עם הנחיות קוליות וניווט רגלי. מלבד זה, ניתן גם לקבל כאן מדריכי טיולים ללא תשלום של Lonely Planet ואת המלצות המסעדות של מדריך מישלן. מכיוון שהשירות של נוקיה מבוסס בעיקרון על מפות היורדות בזמן אמת למכשיר בעת השימוש באמצעות תעבורת הנתונים, החברה מאפשרת לחסוך את העלויות הגבוהות במקרה הזה ולהוריד את המפות במחשב בבית באמצעות תוכנת הסנכרון המצורפת למכשיר. כשאתם נמצאים בחו"ל, ניתן להפעיל את התוכנה במצב שלא צורך נתונים וכך לא לשלם בכלל על השימוש בשירות. עלות: חינם.

Flight Info

חסל סדר בדיקות באינטרנט ובהייה ממושכת בשלטים בטרמינל. האפליקציה הזו תספק לכם ללא תשלום את כל הפרטים על הטיסה הקרובה שלכם. פשוט הזינו את קוד חברת התעופה ומספר הטיסה ותקבלו מיד את פרטי הטרמינל וזמני ההמראה והנחיתה. עלות: חינם.

Translating Parrot

האפליקציה הזו תוודא שלא תביכו את עצמכם בחו"ל בגלל ניסוח שגוי או קלוקל של משפט בשפה המקומית. הזינו משפט בעברית לאפליקציית התוכי הזו והיא תתרגם אותו עבורכם לאחת מ- 11 שפות שונות, בהן: אנגלית, צרפתית, איטלקית, ספרדית, ערבית, רוסית, סינית ויפנית. עלות: חינם.

Go Eat - Global Dining Guide

האפליקציה שתדאג שתאכלו טוב, גם בחו"ל. אפליקציה זו תספק לכם מידע על מאות מסעדות ובתי קפה בכל הערים הגדולות בעולם. היא מציעה גם דירוגים של המסעדות, תגובות, סקירות, תמונות וקטעי וידאו ומאפשרת לחפש מסעדות בסביבתכם, להזמין מקומות וכוללת אפילו מפה דינמית שתכוון אתכם באמצעות מקלט ה-GPS אל המסעדה שבחרתם. עלות: חינם.