ארה"ב לחמאס: לשחרר את גלעד שליט מיד

שר האוצר שטייניץ: לא ניתן לשחרר את שליט בצעדה ■ גם סגן שר החוץ דני איילון התייחס למו"מ על שליט: לא נפגע באינטרסים הביטחוניים של ישראל

"ההחלטות לגבי שחרורו של גלעד שליט לא יכולות להתקבל ברחובות, בצעדה או במשאל עם. הן לא החלטות של דעת קהל" - כך אומר היום שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, זאת בהתייחס לצעדת הענק שצפויה לצאת מחר ממצפה הילה לכיוון בית ראש הממשלה בירושלים.

"כולנו בלב מתפללים לראות את גלעד איתנו, אך להיות חלק ממקבלי ההחלטות אומר גם לקבל החלטות לא רק מהלב, אלא גם מהראש", הוסיף השר שטייניץ.

שר החוץ, דני איילון, התייחס היום גם הוא לנושא, במהלך אירוע "שבתרבות" בראשון לציון. "צריך לעשות הכל כדי להחזיר את שליט הביתה, אך מבלי לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל", אמר איילון. "מספר המחבלים פחות חשוב מאשר הפוטנציאל שלהם לחזור לטרור".

אתמול התייחס למאמצים לשחרורו של שליט גם שר הביטחון אהוד ברק במהלך ביקורו בוושינגטון. "חיוני להביא אותו, ולא בכל מחיר - אבל להביא אותו", אמר ברק בראיון לשליחנו בארה"ב אהרון ברנע. "עד עכשיו לא הצלחנו להביא אותו וזו נשארת חובה מרכזית שלנו", הוסיף שר הביטחון. "אני חושב ששתי ממשלות עסקו בנושא ואני מצר שלא הצלחנו עד היום". ברק הדגיש כי בממשלה ימשיכו לעסוק בשחרור שליט ביום ובלילה, וכל זאת עד אשר ישוב גלעד להוריו.

ארה"ב לחמאס: לשחרר את גלעד מיד

יום השנה הרביעי לנפילתו של החייל החטוף גלעד שליט נידון גם בוושינגטון: בית הנבחרים האמריקני אימץ הלילה החלטה הקוראת לארגון החמאס לשחרר באופן מיידי את שליט, והסנאט צפוי לאמץ את אותה החלטה בדיוניו היום.

"אנו תומכים בביטחונם ורווחתם של החיילים ומשפחותיהם בישראל", נכתב בהודעה הרשמית של בית הנבחרים. עם זאת, להחלטה זו אין כל יכולת ממשית בפועל לביצוע מהלכים מול ארגון החמאס.

בית הנבחרים טען כי שליט מוחזק בשבי בניגוד לכל העקרונו וההסכמים ההומניטריים והוא אינו מקבל טיפול רפואי. עוד נטען כי מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי, וכי שליט אינו יכול ליצור קשר עם משפחתו.

נשלמו ההכנות לצעדת הענק מחר

בתוך כך פרסמו אמש הוריו של החייל החטוף, אביבה ונועם שליט, שתי קלטות וידאו ובהן הם פונים לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה נרגשת לשחרר את בנם. "חייו של גלעד בידיים שלך", אמר שליט. "לא נותר עוד זמן. החזר את גלעד לביתו עכשיו - לפני שיהיה מאוחר מדי".

"גלעד הוא גם שבוי שלך", הוסיף שליט בפנייתו לנתניהו. "די לדיבורים. זה הזמן להכרעות. שלם את המחיר הנדרש והשב את גלעד לביתו". בבית משפחת שליט במצפה הילה וכן במטה המאבק נשלמות ההכנות לקראת צעדת הענק שצפוייה לצאת מחר לכיוון מעון ראש הממשלה.

כרזות נתלו בכל רחבי היישוב, עלונים, סרטים ובלונים חולקו ולמעשה הכל מוכן לקראת יציאתה לדרך של הצעדה. אמש כבר צעדו מאות בני אדם באזור הצפון לאות הזדהות עם גלעד, וכן נערכו מספר אירועים ברחבי הארץ לציון יום השנה הרביעי לנפילתו בשבי.

ברק: להשיב את גלעד -אך לא בכל מחיר

ובזמן שבישראל מציינים את יום השנה הרביעי לחטיפתו של גלעד שליט, התייחס אתמול שר הביטחון אהוד ברק למאמצים להביא לשחרורו של החייל החטוף. גם ביום הכואב, מדגיש ברק כי יש להמשיך לנהל את המשא ומתן בצורה שקולה. "חיוני להביא אותו, ולא בכל מחיר - אבל להביא אותו", הוא אמר בראיון במהלך ביקורו בוושינגטון.

"עד עכשיו לא הצלחנו להביא אותו וזו נשארת חובה מרכזית שלנו", הוסיף שר הביטחון. "אני חושב ששתי ממשלות עסקו בנושא ואני מצר שלא הצלחנו עד היום". ברק הדגיש כי בממשלה ימשיכו לעסוק בשחרור שליט ביום ובלילה, וכל זאת עד אשר ישוב גלעד להוריו.