אושר מינוי עו"ד תמר פינקוס לראש הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן

בכך מוקם הלכה למעשה הגוף שיטפל בכל סוגיות הצרכנות והסחר ההוגן ■ מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי: "ברצוננו להקים גוף נשכני ואגרסיבי, שבסופו של דבר ייראה כמו הרשות להגבלים עסקיים"

‎‎הממשלה אישרה הבוקר (א') את מינויה של עו"ד תמר פינקוס לתפקיד הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, לפי הצעת שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר. בכך מוקם הלכה למעשה הגוף שיטפל בכל סוגיות הצרכנות והסחר ההוגן.

‏לפי החלטת הממשלה, עו"ד פינקוס תיכנס לתפקידה תוך שבועיים מהיום.

לדברי מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, עבודת ההקמה תהיה בשני מסלולים מקבילים: האחד הוא מסלול מינהלי בו ייקבעו תקנים לגוף החדש ולתקצובו בהתאם, ובמסלול השני תיעשה עבודת מטה מקצועית בראשותה של עו"ד פינקוס, עם צוות הקמה שימנה בשלב הראשון כ-6 אנשים.

לדברי קדמי, "ברצוננו להקים גוף נשכני ואגרסיבי, שבסופו של דבר ייראה כמו הרשות להגבלים עסקיים. לכן נדרשת עבודה מעמיקה ורצינית".

‏השר בן-אליעזר הביע את אמונו בעו"ד פינקוס והוסיף כי בכוונתו להפוך את הרשות לחזקה, ולאפשר לה להיות רשות עם סמכויות אכיפה ובעלת 'שיניים'. "אני בטוח שתמר תדע להוביל את הרשות למקומות הראויים לה", אמר, "ובין היתר תפעל להגביר ולייעל את הפיקוח והאכיפה של החוקים הצרכניים, תהווה כתובת מרכזית לעסקים, לסוחרים ולצרכנים שמתמודדים עם שאלות צרכניות, ותפעל לזהות 'מכות מדינה' שיש להילחם בהן".

‏עו"ד תמר פינקוס מכהנת משנת 1997 בתפקיד התובעת הראשית של משרד התמ"ת. בתפקידה זה היא אחראית בין השאר על מערך התביעות במשרד, על הלשכות המשפטיות ועל התובעים במחוזות, וכן אחראית על שיתופי-פעולה עם המועצה לצרכנות וארגון "אמון הציבור" לצורך העצמת ההגנה על זכויות הצרכן.