אטיאס: "ביקשנו אישור האוצר לסבסוד 20% ממשכנתא לדירה ראשונה"

שר הבינוי והשיכון לגל"צ: "נוציא מחר עוד 4,000 דירות למכרז" ■ תחקיר "גלובס נדל"ן" שיתפרסם במלואו היום מצא כי מאות דירות שהיו אמורות לצאת לשיווק - נשארו על הנייר ■ "זוג צעיר שמתחתן עכשיו - גם אם יש לו ילד אחד, לא זקוק לארבעה חדרים"

"מחר נוציא עוד 4,000 יחידות דיור למכרז, אחרי שבחודשים האחרונים הוצאנו כמעט כפול ממה שהוצאנו בשנים הקודמות" - כך אמר היום (א') שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בשיחה עם גלי צה"ל.

"הבעיה המרכזית בדיור לזוגות צעירים היא שרוב ראשי הערים לא מעוניינים בדירות קטנות, ולכן ההיצע הוא ל-4-5 חדרים, דירות של 130-140 מטר. זוג צעיר שמתחתן עכשיו - גם אם יש לו ילד אחד, לא זקוק לארבעה חדרים. זה כמו שנגיד שבסופר אפשר לקנות רק מוצרי פרימיום".

אטיאס גם הציג את תוכניתו שנחשפה ב"גלובס": "משרד האוצר לא יכול להציג רק תוכניות ולהגיד מה צריך לעשות, אלא גם לתרום את חלקו מבחינת כסף. במסגרת חוק ההסדרים כללנו הצעה שכל מי שזאת דירה ראשונה בחייו יקבל 20% סבסוד מהמשכנתא שהמשרד יוציא מתקציבו. בין 800-900 שקל בחודש לכל זוג כזה. אנחנו מחכים לאישור משרד האוצר. מצידי שיתחילו בפריפריה ואח"כ יתפשטו גם למרכז".

"אני חושב שלחץ ציבורי יכול לעזור כאן מאד", המשיך אטיאס. "אנחנו מביאים להחלטת ממשלה הצעה שלפיה 20% מהתוכניות 'ייגזרו' ויהפכו לדירות קטנות - שזאת המשמעות האמיתי של 'דיור בר השגה'. אם נחייב את ראשי הערים לעשות את זה - הדבר ייעשה".

"ההיצע ינצח את הביקוש - זה רק ייקח יותר זמן", סיכם אטיאס. "אם אנחנו רוצים עכשיו שהממשלה תעשה משהו ולא רק תיתן תוכניות - שתסבסד את המשכנתא על דירה ראשונה ב-20%".