מחר: דו"ח המבקר בעניין האזנות הסתר; צפויות מסקנות אישיות

הדו"ח, המתייחס להאזנות הסתר שבוצעו במסגרת חקירת שר המשפטים לשעבר חיים רמון בפרשת "הנשיקה הכפויה", צפוי לכלול ביקורת נוקבת על התנהלות גורמים בכירים במשטרה ובפרקליטות המדינה

בפרקליטות המדינה שוררת דריכות לקראת פרסומו הצפוי מחר (ב') של דו"ח מבקר המדינה בפרשת האזנות הסתר שבוצעו במסגרת חקירתו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון בפרשת "הנשיקה הכפויה".

הדו"ח החריף צפוי לכלול ביקורת נוקבת על התנהלות גורמים בכירים במשטרה ובפרקליטות - הן באופן ספציפי בנוגע לטיפול בהאזנות הסתר בפרשת רמון, והן באופן כללי בנוגע לנוהלי אישור וביצוע האזנות סתר על-ידי המשטרה והשימוש בתוצריהן.

דו"ח המבקר יוגש לראש הממשלה, כשנתיים לאחר החלטת הממשלה להעביר לבדיקתו את פרשת האזנות הסתר בתיק רמון.

החלטת הממשלה התקבלה בעקבות הצעתו של שר המשפטים דאז, דניאל פרידמן, להקים ועדת בדיקה ממשלתית בנושא, לאחר שהשופט בדימוס שלום ברנר והשופט בדימוס ורדי זיילר בחנו את הפרשה.

מסקנות מבקר המדינה, הן במישור המערכתי והן במישור האישי, צפויות לעורר מחדש את שאלת מינויו של גוף מבקר על הפרקליטות - שאלה שבה עוסק שר המשפטים, יעקב נאמן, זה זמן מה. פרקליט המדינה, משה לדור, מתנגד בתקיפות למינויו של גוף חיצוני שיבקר את עבודת הפרקליטים.

בשבועות האחרונים נראה היה כי נאמן מיישר קו עם גישתו של לדור, ובכוונתו להסמיך מעין "מבקר פנים" או "נציב תלונות ציבור" בתוככי הפרקליטות. ואולם, כל החלטה טרם התקבלה, והיא תתקבל בין היתר על בסיס המלצותיו של המבקר בנושא האזנות הסתר.

המבקר, מיכה לינדנשטראוס, זימן להעיד בפני הצוות שעמל על הכנת הדו"ח, בין היתר, את השר לשעבר רמון; את השר לביטחון פנים לשעבר אבי דיכטר; את היועץ המשפטי לשעבר, מני מזוז; את פרקליטי המדינה הנוכחי והקודם, לדור וערן שנדר; ואת מפכ"לי המשטרה הנוכחי והקודם, דודי כהן ומשה קראדי.

ממשרד המבקר נמסר כי "נוכח הממצאים והמסקנות של חוות-הדעת החליט המבקר להעבירה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין".

בד-בבד הבהיר פרקליט המדינה לדור בסוף השבוע כי פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי), עו"ד רות דוד, תסיים בקרוב את שירותה בפרקליטות, וזאת בלא כל קשר למסקנות הצפויות בדו"ח המבקר בפרשת ההאזנות בתיק רמון.