גל שריפות ענק: הלהבות משתוללות סמוך למתקן ביטחוני

צוותי כיבוי אש גדולים בסיוע מסוקים מתקשים להשתלט על שריפות שמשתוללות באזור בית שמש, יהוד ונתב"ג ■ כ-2,000 דונם של חורש טבעי עלו באש, בתים נשרפו ועשרות פונו מבתיהם ■ נבדקת האפשרות כי מדובר בהצתות

השרב חזר בגדול, ואיתו גם הלהבות: עשרות צוותי כיבוי אש הוזעקו להשתלט על שריפות ענק שמשתוללות באזור בית שמש, נתב"ג ויהוד. מחשש להתפשטות הלהבות פונו עשרות תושבים מבתיהם, במקביל עלו מבני מגורים ביישוב תירוש באש. כ-2,000 דונם של חורש טבעי ויער נשרפו. שני כבאים נפגעו קל משאיפת עשן.

הדליקה הראשונה פרצה סמוך לשעה 14:00 בין המושבים גפן ותירוש הסמוכים לבית שמש. למקום זרמו כ-15 צוותי כיבוי, המלווים בשלושה מטוסים.

"האש מתפשטת במהרה בשל החום והרוחות העזרות השוררות באזור", סיפר יורם לוי, דובר נציבות הכבאות הארצי. במקביל, פרצה שריפה ברחוב הארזים בבית שמש, שגרמה נזק לרכוש ואילצה את התושבים להתפנות מבתיהם. בשתי הדליקות עדיין לא הושגה שליטה על האש. בנוסף פונו אנשים משדות מיכה.

גם בצומת הטייסים שביהוד פרצה שריפת קוצים גדולה. משירותי הכבאות בפתח תקווה נמסר כי האש מסכנת מחסני ציוד ותחמושת של בסיסים צבאיים. למקום מיהרו שמונה צוותים בסיוע של כבאים מתחנות באזור המרכז שעדיין לא הצליחו לכבות את הלהבות.

חשש מהתפשטות ליישובים אחרים

כתוצאה מהשריפות, פונה הערב מושב שדות מיכה על כל תושביו - לאחר שהאש הגיעה עד קו הבתים והלולים ביישוב. עדיין קיים חשש שהאש תמשיך להתפשט ביישוב, וכן לישובים אחרים - גפן ותירוש.

מפקד תחנת בית שמש, אלי פרץ, אמר היום לחדשות 2 כי בגלל התפשטות האש עלה חשש למתקן רגיש שנמצא באזור, אך מאמץ עילאי של הכבאים מנע את התפשטותה למתקן.

בשירותי הכבאות רואים בחומרה את גל השריפות שמכה באזור ובירושלים בימים האחרונים. על פי גורמים בשירותי הכבאות, לא ייתכן שמדובר במקריות בכל המקרים, וכי הכל תוצאה של מזג האוויר.

פרץ רמז היום כי ייתכן שמדובר או בגורמים לאומניים השולחים את אנשיהם להצית את היערות והחורשים הטבעיים, או בגורמים חרדים, במסגרת המאבק שהם מנהלים לאחרונה.