הותר לפרסום: נגד בצה"ל חשוד בריגול למען חיזבאללה

עפ"י החשד, הנגד קיים קשר עם גורמים עבריינים בישראל וסוחרי סמים לבנוניים, ובמהלך התיווך בעסקאות הסמים העביר מידע חיוני לסוחרי הסמים הלבנוניים הקשורים לגורמי חיזבאללה בדבר תנועות צה"ל בגבול

הותר לפרסום: נגד בקבע, בדרגת רס"ר, נעצר בחשד שהעביר מידע לגורמים לבנוניים המקושרים לחיזבאללה. החשוד, תושב הצפון, נעצר לאחרונה על-ידי המשטרה, בשיתוף מצ"ח, לאחר חקירה סמויה שנוהלה בחודשים האחרונים תחת צו איסור פרסום.

הבוקר (ב') הגישה פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע על כוונתה להגיש כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה, ותוך כך הותרו לפרסום חלק מפרטיה. עם זאת, טרם הותרה לפרסום זהותו של הנגד החשוד.

על-פי החשד, הנגד קיים קשר עם גורמים עבריינים בישראל וסוחרי סמים לבנוניים. במהלך התיווך בעסקאות הסמים העביר החשוד מידע חיוני לסוחרי הסמים הלבנוניים הקשורים לגורמי חיזבאללה בדבר תנועות צה"ל בגבול. בהמשך חבר בעצמו לגורמים לבנוניים והעביר להם מידע על סדר הכוחות על הגבול, מקומות רגישים, נקודות לאורך הגבול בהם ניתן להבריח סמים מבלי להתגלות ועוד.

תחילתה של הפרשייה, הנחקרת בימ"ר גליל בשיתוף עם חוקרי היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות של המשטרה הצבאית, בחודש ינואר השנה. לאחר חקירה סמויה ממושכת, ב-6 ליוני נעצר הנגד. מאז הוארך מעצרו מספר פעמים.

בחקירתו הודה הנגד כי העביר מידע לגורמים הלבנוניים. בנוסף, חשף את חוליית העבריינים שעימה שיתף פעולה. בעקבות זאת נעצרו עוד 5 חשודים בסחר בסמים, כולם מוכרים למשטרה, ביניהם שני תושבי כפר מכר ו-3 תושבי ראמה. חשוד נוסף טרם נעצר והוא דרוש לחקירה.

מהמשטרה נמסר כי בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום בפרשה. 5 האזרחים החשודים יואשמו, ככל הנראה, בקשירת קשר לביצוע הברחות סמים וניסיון להברחת סמים, וכנגד הנגד בצה"ל יוגש כתב אישום בגין מסירת מידע לאויב ומגע עם סוכן זר, קשירת קשר לביצוע הברחות סמים וניסיון להברחת סמים.

עם התרת פרסום הפרשה מסר תנ"צ מנחם חבר, מפקד מרחב הגליל, כי "פעילות עיקשת ולחימה בלתי מתפשרת בתחום הסמים נותנת את אותותיה. מורגש יובש בשוק הסמים, אם כי הדרך עוד ארוכה בלחימה מול סוחרי הסמים".