נקנס ברוקר בריטי שיכור שהקפיץ את מחיר הנפט ב-4%

‎‎סטיבן פרקינס נכנס לפני שנה למערכת המסחר דרך הלפטופ שלו בשעת לילה מאוחרת לאחר שתייה כבדה, והקפיץ את מחיר הנפט לרמת שיא כשביצע עסקאות בסך חצי מיליארד ליש"ט ■ נקנס ב-72,000 ליש"ט על "ניצול לרעה של השוק"

השיכרות כנראה שיבשה את דעתו של ‎‎סוחר נפט לשעבר שביצע לפני כשנה עסקאות בלתי מורשות בסך של כ-500 מיליון דולר מביתו, וגרם בכך לקפיצה במחירי הנפט. סטיבן פרקינס, ברוקר לשעבר של חוזי נפט עתידיים בחברת ‏PVM‏ מלונדון, נקנס ע"י הרשות לני"ע הבריטית ב-72 אלף ליש"ט על "ניצול לרעה של השוק" לאחר שהודה כי ביצע "הימור משמעותי" בשוק הנפט הגולמי מסוג ברנט.

פרקינס פעל בשוק באמצעות מערכת מסחר אינטרנטית באמצעות מחשב הלפטופ שלו באמצע הלילה שבין ה-29-30 ביוני 2009. לדברי הרשות, ההסבר של הברוקר לפעולותיו היה שהוא היה אחרי "שתייה כבדה כל סוף השבוע" במסיבה של החברה שלו.

ההוראות שנתן פרקינס הקפיצו את מחיר הנפט מסוג ברנט ליותר מ-73 דולר לחבית, רמת שיא בשנה שחלפה עד אותו תאריך והקפיצה במחיר עוררה חשש כי מחירי האנרגיה ישפיעו לרעה על ההבראה הכלכלית העולמית.

בעוד שבשעת לילה זו נסחרות במוצע רק 514 חבילות, הרי שפרקינס שהימר על עליית מחירים רכש 7,125 חבילות של 1,000 חביות כל אחת. לפני ההוראה של פרקינס נסחר נפט ברנט ב-71 דולר לחבית. בעקבות ההוראה קפץ המחיר, כאמור, ל-73.5 דולר לחבית. אחר כך, כאשר חברת ‏PVM‏ ביטלה את העסקאות, המחירים נפלו לפחות מ-69 דולר לחבית נפט. ‏‎‎