מניית היום: נרכשה ע"י בואינג - וממריאה 40% במחזור אדיר

חברת ארגון (סימול STST בנאסד"ק) ממריאה ביותר מ-40% במחזור ענק ■ חברת ההנדסה המבצעית נרכשה ע"י ענקית התעופה בואינג בעסקת ענק של 775 מיליון דולר

והפעם במניית היום שלנו - חברת Argon (סימול STST בבורסת הנאסד"ק) שעל רקע רכישתה על ידי בואינג טסה בעצמה מעלה ביותר מ-40% במחזור גדול של כ-19 מיליון דולר - לעומת ממוצע מסחר של 178 אלף מניות ב-3 חודשים האחרונים.

הערב (ד') הודיעה ענקית התעופה האמריקנית בואינג על רכישת החברה תמורת 775 מיליון דולר - זאת במטרה לעמוד ביעדים החדשים של הפנטגון אשר מבקש לרכוש כעת מערכות מתוחכמות שיסייעו לכוחות האמריקניים בלוחמה באזורים חשוכים וכנגד קבוצות גרילה וטרוריסטים באזורים כמו עירק ואפגניסטן.

העסקה צפוייה, על פי דיווחים בארה"ב, להיסגר סופית בסוף הרבעון השלישי של השנה - אך היא אושרה כבר בדירקטוריונים של שני החברות. לא ברור עדיין מה תהיה ההשפעה של העסקה על 1,063 העובדים של Argon בווירג'יניה. עם זאת, על פי ההערכות צפוייה החברה להמשיך לפעול כיחידה עצמאית.

ארגון, שנסחרת לפי שווי של 750 מיליון דולר, סיימה את השנה הפיסקלית הנוכחית עם הכנסות של 337.01 מיליון דולר, ירידה של 19% לעומת התקופה המקבילה, ועם ירידה בשיעור דומה ברווח ל-22.01 מיליון דולר.

ארגון ממוקמת בווירג'יניה שבארה"ב, היא הוקמה לפני 38 שנים ומאז מתכננת, מייצרת ומספקת מערכות הנדסה מתקדמות ושירותים מבצעיים לשורה גדולה של חברות ברחבי העולם.