התקבל ערעור המדינה על הזיכוי בפרשת תחקיר הפדופילים

שופטי המחוזי הרשיעו את הנאשם בעבירות של ניסיון לבצע מעשה מגונה וניסיון להטרדה מינית - לאחר שקבעו כי שופט השלום דן מור טעה בקביעתו כי הנאשם הודח ע"י תחקירנית ערוץ 10 לבצע את מעשיו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל הערב (ד') את ערעור המדינה על הזיכוי של אחד הנאשמים בפרשת הפדופילים שנחשפה בערוץ 10, הרשיע את הנאשם בעבירות של ניסיון לבצע מעשה מגונה וניסיון להטרדה מינית - והחזיר את הדיון לבית משפט השלום כדי שיגזור את עונשו.

מדובר בפרשה שנחשפה בתכנית תחקירים בערוץ 10 בדצמבר 2007, כאשר יצרו הנאשמים קשר באמצעות צ'טים באינטרנט עם תחקירניות שהציגו את עצמן כקטינות, ניהלו איתן שיחות בעלות תכנים מיניים ונפגשו איתן.

"הנאשם ידע ידיעה פוזיטיבית כשדיבר עם הקטינה, לא היו לו כל סימני שאלה בהקשר זה, היה לו תכנון מדויק ומפורט מה בדעתו לעשות עם הקטינה, ומדובר במעשים מיניים מובהקים", כתבו הנשיאה דבורה ברלינר ועמיתיה, השופטים ג'ורג' קרא ותחיה שפירא, בהחלטתם.

בכך הפך המחוזי את החלטת השופט דן מור מבית משפט השלום, שזיכה את הנאשם מעבירות המין שיוחסו לו.

השופט מור סבר כי ערוץ 10 "טמן פח" לנאשם ולכן יש לזכותו, אך שופטי המחוזי - שהפכו את ההחלטה - מתחו ביקורת קשה על השופט: "מסקנות בית משפט השלום היו תלושות מהמציאות", כתבו.

בנוסף קבעו שופטי המחוזי כי לצורך גזירת העונש יועבר התיק לשופט שלום אחר ולא למור, שכבר גיבש דיעה מוצקת בנוגע אליו.

התיק נוהל בידי עוה"ד אייל כהן ואריאלה בן-אהרון מפרקליטות מחוז תל-אביב.