השקל נחלש מול הדולר והאירו: הדולר היציג עלה ל-3.883 ש'

הדולר התחזק ב-0.2% ■ האירו היציג עלה ב-0.6% ל-4.7875 שקלים ■ מודי'ס תבחן מחדש את הדירוג של ספרד, שהיום כבר הספיקה לגייס 4.3 מיליארד דולר באג"ח ■ בסין פורסם כי מדד מנהלי הרכש ירד יותר מהצפי

השקל נחלש היום (ה') מול שני המטבעות הזרים המובילים בזירת המט"ח המקומית. שערו היציג של הדולר התחזק ב-0.2% ונקבע ב-3.883 שקלים, והאירו היציג טיפס ב-0.6% ל-4.7875 שקלים.

בעולם, רושם הדולר מגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים: יורד מול האירו ומתחזק מול הליש"ט.

בזירת המאקרו המקומית, מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר ירד בחודש יוני ב-0.3 נקודות לרמה של 134.7 נקודות. כאשר באפריל 2002, לשם השוואה, עמד מדד אמון הצרכנים על 100 נקודות. עוד עולה מהנתונים שפרסם הבוקר הבנק כי קיים שיפור מתמשך בציפיות הצרכנים לגבי הכנסת המשפחה בעוד שישה חודשים.

בזירת המאקרו העולמית, בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש של התעשייה ירד ביוני ל-52.1 נק' לעומת 53.9 נק' במאי ולעומת צפי כלכלנים לרמה של 53.1 נק'. המדד אמנם נותר מעל רמת 50 הנקודות המפרידה בין התכווצות להתרחבות בפעילות אולם עדיין איכזב. אנליסטים של מריל לינץ' בהונג קונג ציינו, עם זאת, כי למרות הנתון המאכזב היו לא מעט כלכלנים שציפו לנתון גרוע עוד יותר, 50-51 נק', בעקבות משבר החובות באירופה וההגבלות של המימשל הסיני על הפעילות בשוק הנדל"ן במטרה לקרר אותו.

ביפן פורסמו נתוני סקר ה"טאנקן". לפי נתוני הסקר הרבעוני של הבנק המרכזי ביפן, הסנטימנט בקרב התעשיינים הגדולים במדינה טיפס ברבעון השני לשיא של שנתיים, לרמה של 1+, עלייה של 15 נק' לעומת הסקר הקודם. עם זאת, כלכלנים העריכו כי הסקר הבא, שיתפרסם בחודש ספטמבר, יצביע ככל הנראה על ירידה.

היחלשות המטבעות האירופים נרשמת, בין היתר, גם על רקע הודעת סוכנות הדירוג מודי'ס אמש כי בכוונתה לבחון מחדש את דירוג AAA המושלם של ספרד. בסופו של התהליך, עשוייה מודי'ס להצטרף לסוכנויות S&P ופיץ' שכבר הורידו את דירוג האשראי של המדינה על רקע "האתגרים הקשים איתם מתמודדת כלכלת ספרד", כהגדרתם. לאחר ההודעה אתמול, מודי'ס הורידה את הדירוג של 5 מחוזות מרכזיים במדינה. ספרד, מצידה, הספיקה כבר לגייס היום 4.3 מיליארד דולר באג"ח.

[לאתר המט"ח]