15% הנחה למילואימניקים בקניית דירות; 100 א' ש' הנחות בצפון

אטיאס: "ההחלטה על מתן הטבות נוספות לחיילי מילואים, עם תמריץ גדול יותר בפריפריה מהווה הוקרת תודה של המדינה לחיילי המילואים על תרומתם"

‎‎משרתים במילואים? מעתה תוכלו לרכוש דירה בהנחה במסגרת מכרזים, כך החליטה היום (ב') מועצת מקרקעי ישראל.

חייל מילואים שיזכה במכרז פומבי יהיה זכאי להנחה של 15% במחיר שהוצע על ידו במכרז ליחידת דיור אחת, ובלבד שגובה ההנחה לא יעלה על 50 אלף שקל. עד כה ניתנו ההנחות רק לחיילי מילואים שזכו בקרקע בהגרלה או בהקצאה בפטור ממכרז - אך לא במכרזים פומביים.

עד כה, חייל מילואים פעיל שזכה בקרקע, בהגרלה או בהקצאה בפטור ממכרז, היה זכאי להנחה עבור יחידת דיור אחת בשיעורים מדורגים בהתאם לאזור בארץ וזאת בתנאי שההנחה לא עלתה על 50 אלף שקל ממחיר הקרקע. הנחות אלה יימשכו: במרכז הארץ יקבלו חיילי מילואים הנחה בשיעור 10%, ובאזורי עדיפות לאומית וקו עימות הנחה של 15% עד 20%.

בנוסף, התקבלה בישיבת המועצה החלטה לגבי חידוש מתן הנחות על חכירת אדמות בצפון הארץ ושיעורן. שיעור דמי החכירה יופחת מ-91% ל-51% כאשר ההנחה לא תעלה על 50 אלף שקל, ומ-51% ל-31%, כאשר ההנחה לא תעלה על 100 אלף שקל.

המועצה אף החליטה להאריך בשלוש שנים את מתן הפטור מתשלום דמי היתר להקמת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ומרחב מוגן קומתי (ממ"ק).

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שעומד בראשות מועצת מקרקעי ישראל, מסר כי ההחלטות "מהוות עידוד וחיזוק לישובי הפריפריה וקו העימות ומתן תמריץ למגורים ביישובי קו העימות ואזורי העדיפות הלאומית. ההחלטה על מתן הטבות נוספות לחיילי מילואים, עם תמריץ גדול יותר בפריפריה מהווה הוקרת תודה של המדינה לחיילי המילואים על תרומתם". ‏‎‎‏