פניית פרסה בהנהלת הבינלאומי: "מוכנים לדון עם העובדים תחת שביתה"

(עדכון) - הההנהלה חזרה בה מדרישתה להפסקת השביתה כתנאי למו"מ - הצדדים ייפגשו בעוד שעה ■ מוקדם יותר התפוצצה ישיבת מו"מ - העובדים: "יו"ר הבנק סירב לנהל איתנו מו"מ תחת שביתה, קם ועזב"

הנהלת הבנק הבינלאומי חזרה בה מסירובה לדון עם העובדים תחת שביתה: בעוד כשעה תתקיים פגישה נוספת בין הצדדים, כאשר מטעם ההנהלה ישתתף דרג זוטר בלבד.

מוקדם יותר הבוקר התפוצצה פגישת המו"מ בין וועדי העובדים לבין הנהלת הבנק - זאת לאחר שלטענת העובדים הבהיר יו"ר הבנק ז'אק אלעד כי הוא "לא מתכוון לנהל משא ומתן עם העובדים בזמן שהם ממשיכים בהשבתת הסניפים". לאור זאת, הודיעו הצדדים כי הם ממשיכים בהשבתת הפעילות בסניפים וישבתו גם מחר.

חנוך ליבנה, יו"ר וועד הפקידים טען בתום הפגישה כי עמדתו של יו"ר הבנק מנוגדת להחלטת ביהמ"ש ואמר עוד: "הסיבה העיקרית לשביתה היא היעדר הנכונות של ההנהלה לקיים משא ומתן - נציגי ההנהלה סירבו לדון בנושאים מסוימים אשר נמצאים בליבת הסכסוך ומשכך לא נותר לנו אלא לשבות - ניהול משא ומתן בתום לב מצד ההנהלה היה מביא לסיום השביתה כבר לפני זמן רב".

הפגישה, בה נכחה גם המנכ"ל סמדר ברבר-צדיק, נערכה בעקבות הוראת בית הדין לעבודה בחיפה מאמש לפתוח במשא ומתן אינטנסיבי על מנת להביא לפיתרון המשבר המשבש את פעילות הבנק הבינלאומי ובנק אוצר החייל מזה כחודש.

מהנהלת הבנק נמסר בתגובה לטענות העובדים: "יו"ר הבנק, ז'אק אלעד הזמין את הועדים למו"מ אינטנסיבי ללא הגבלת זמן במטרה ליישב את כל הנושאים השנויים במחלוקת תוך חזרה מיידת לעבודה סדירה על מנת לחזור ולהעניק שרות לקוחות - אלעד אמר עוד כי הוא מכבד את ההתארגנות הארגונית בבנק, ואין לבנק כל כוונה לפטר עובדים. למרות זאת דחו הועדים את ההצעה". בהנהלה הבהירו כי המו"מ עם הוועדים יימשך.

העובדים: "השביתה הארוכה ביותר של ועד עובדים במערכת הבנקאית"

הדיון בבית הדין לעבודה בחיפה בעניין סכסוך העבודה בבנק הבינלאומי בין העובדים להנהלה הסתיים אמש,כשההחלטה שנתקבלה תומכת בעמדת העובדים. ביה"ד קבע כי השביתה יכולה להימשך, תוך המשך קיום מו"מ אינטנסיבי בין העובדים להנהלה. עד יום ד' הקרוב צריכים הצדדים למסור דיווח על ההתקדמות לביה"ד.

עוד נקבע, בהתאם לדרישות המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו ובדומה להצעת הפשרה שאימץ ועד העובדים, כי מוקד החירום של הבנק יתוגבר משמעותית ויאויישו בו כ-105 עובדים לפחות, לעומת עד 70 כיום.

יצויין כי לטענת ועד העובדים הופכת השביתה בבנק הבינלאומי לשביתה הארוכה ביותר של ועד עובדים במערכת הבנקאית.

יום חמישי של שביתה גם בבנק אוצר החייל

גם 900 עובדי החברה הבת בנק אוצר החייל שובתים זה היום החמישי. ביום ו' שלחו העובדים מכתב לדירקטורים ובו איימו עליהם בהליכים משפטיים בגין אי קיום חובת הנאמנות שלהם כלפי הבנק. "הנהלת הבינלאומי נוהגת בעובדי הבנקים בקבוצה כאילו היו קופסאות פח", אמר יו"ר ועד עובדי אוצר החייל יצחק נעמן.

"בנק אוצר החייל אינו מקיים עמנו משא ומתן אמיתי מאחר שנראה, כי נציגיו היושבים עמנו, חסרי סמכויות לחלוטין. כחברי מועצת המנהלים מוטלת עליכם החובה להבטיח, כי התנהלות נושאי המשרה בחברה אינה בניגוד לאינטרסים של הבנק. הנכם פועלים בדרך של שתיקה רועמת, התנהלות תמוהה המעמידה בספק את קיום חובת הנאמנות שלכם כלפי הבנק, לקוחותיו ועובדיו. במידה ולא תפעלו כמועצת מנהלים ערנית העומדת על המשמר תהיו חשופים, להליכים משפטיים מצד הגורמים הרלוונטיים", נכתב במכתב לדירקטורים.

במקביל פנו העובדים ליו"ר הבינלאומי ז'אק אלעד וביקשו ממנו לקיים עימם משא ומתן "עד שייצא עשן לבן" כפי שהתבטא בשבוע שעבר בראיון ל"גלובס". "במידה והיית רציני באמירתך, אנו משאירים את לוח הזמנים שלנו פתוח" כותב נעמן. בתגובה הודיע אלעד כי "מו"מ עם הנהלת הבנק הוא הדרך הנאותה והנכונה לסיים את הסכסוך. אשקול בחיוב להצטרף למו"מ אך רק לאחר שתגיעו להבנות בסיסיות עם הנהלת אוצר החייל ולאחר חזרתכם לעבודה סדירה".