הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת: "ישראל עדיין מתייבשת"

Twisted fly: כ-53% מהגולשים הביעו סנטימנט שלילי בנוגע לפרסומת, אך רבים טענו כי היא מחנכת לחיסכון במים

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת השבוע הפרסומת של רשות המים: "ישראל עדיין מתייבשת", באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), שחוללה 21% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.

הפרסומת, בכיכובה של הכוריאוגרפית רננה רז, מתמקדת בכך שמשבר המים בישראל עתיד להסתיים בעוד כ-3 שנים, כאשר מתקני ההתפלה יגיעו לתפוקה מלאה.

הפרסומת קוראת לציבור להמשיך במגמת החיסכון בצריכת המים, תוך מתן דגש לכך שמשבר המים עדיין בעיצומו.

השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-3 זירות שיחה: פורומים (61%), טוקבקים (22%) וטוויטר (17%).

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 65% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים אודות הפרסומת. 53% מהגולשים הביעו סנטימנט שלילי בנוגע לפרסומת, כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת מיותרת (50%), הפרסומת אינה אפקטיבית לטווח רחוק והציבור ימשיך לבזבז מים בתום הקמפיין (25%), הפרסומת חוזרת על עצמה וטרחנית (13%) ומעידה על מעשה חלמאות (12%).

47% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי בנוגע לפרסומת, כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת נותנת תחושה אופטימית לגבי עתיד המים בישראל (29%), וכי היא מחנכת לחיסכון במים (71%).

מחולל השיחה השני, שהיווה 35% מכלל השיחה ברשת, דן בנושא הקמת מתקני ההתפלה. 45% מהגולשים חשבו כי הפרסומת מוסרת אינפורמציה מעורפלת בנוגע לנושא הקמת מתקני ההתפלה. 22% מהגולשים חשבו כי יש כשל לוגי בפרסומת וכי אין קשר בין חיסכון במים לבין בנית מתקני ההתפלה.

מאידך, 33% מהגולשים טענו כי גם אם זה ייקח זמן, ישנה תקווה כי מתקני ההתפלה יעזרו לפתור את משבר המים בישראל.

למקום השני, עם 14% מהיקף השיחה ברשת, הגיעה הפרסומת לספריי גוף "כיף" של קוסמופארם בהשתתפות לואיסאנה לופילטו ובנחמין רוחאס, כוכבי הטלנובלה הארגנטינאית "כמעט מלאכים".

במקום השלישי ממוקמת הפרסומת "Summer Sale" של סופר-פארם עם 12% מהיקף השיחה. במקום הרביעי עם 11% מהיקף השיחה ברשת ממוקם הקמפיין של אתר הלוחות WinWin הכולל פרינט ושילוט חוצות.

22
 22