קניון רמת-אביב נערך לפינוי שוכרים לטובת אמריקן איגל

כניסת המותג עם חנות בגודל 800 מ"ר תחייב ככל הנראה את פינוי סניף המשביר לצרכן או עסקי המזון המהיר בקניון ■ פינוי המשביר עלול להביא למשבר בין קבוצת מליסרון, בעלת הקניון, לבין המשביר - השוכר הגדול ביותר של הקבוצה

ימים ספורים אחרי קבלת הזיכיון למותג האופנה האמריקני "אמריקן איגל", בחברת פוקס שוקדים על הפריסה של המותג בישראל. ל"גלובס" נודע כי פוקס, שקיבלה את הזיכיון למותג, חתמה על חוזים לפתיחת חנויות המותג בקניון רמת-אביב, בקריון בקריות ובקניון רננים ברעננה, שלושתם מקבוצת מליסרון.

כמו כן, נודע כי פוקס מנהלת משא-ומתן מתקדם להכנסת המותג גם לקניון ממילא בירושלים, קניון קריית אונו וקניון עיר ימים בנתניה הנמצא בבנייה. משא-ומתן מתנהל גם עם קבוצת קניוני עזריאלי וקבוצת קניוני ישראל של בריטיש.

יש להניח כי פוקס מבקשת להכניס את המותג לקניונים הבולטים של שתי הקבוצות, שכוללים את קניון עזריאלי, קניון מלחה, קניון הנגב וקניון איילון של עזריאלי וכן את קניון אבנת, קניון רחובות, קניון השרון, הגרנד קניון וקניון אשדוד החדש של בריטיש.

הכניסה של אמריקן איגל לקניון רמת-אביב, עם חנות בגודל של 800 מ"ר, תחייב פינוי של שוכרים נוכחיים, וככל הנראה את פינויה של רשת המשביר לצרכן המחזיקה בקניון סניף בגודל 1,400 מ"ר.

למשביר לצרכן חוזה שכירות בקניון רמת-אביב המסתיים בנובמבר 2011, ואילו כניסתה של אמריקן איגל צפויה בינואר 2012.

ניסיון של מליסרון לפנות את המשביר לצרכן מקניון רמת-אביב עלול להביא למשבר בין קבוצת המשביר לקבוצת מליסרון, שכן המשביר לצרכן הוא השוכר הגדול ביותר של מליסרון.

קניון רמת-אביב מתמודד עם מצוקת שטחים בתקופה שבה מותגים בינלאומיים נכנסים לשוק. ל"גלובס" נודע גם כי בקניון בוחנים אפשרות לפינוי עסקי ההסעדה המהירה מהקניון, צעד שיפתח למליסרון חזית מול שוכרים אחרים.

גם בננה ריפבליק בדרך לרמת-אביב

מליסרון זקוקה לשטחים גם לטובת הכנסת המותג "בננה ריפבליק" לקניון, אתו היא מנהלת בימים אלה משא-ומתן.

מקורות באלביט (בעלת הזכיון של "בננה ריפבליק") מוסרים כי המשא-ומתן בקניון רמת-אביב מתנהל לחנות בשטח של 450 מ"ר.

בקניון רמת-אביב ישנו שטח נוסף, שריד ממתחם בתי-הקולנוע, שאינו מנוצל, אך יש לו בעיית נגישות.

רווח נקי של 179 מיליון דולר

אמריקן איגל הוא מותג אופנה צעיר וטרנדי הפונה לנשים בגילאי 15-28 וזוכה להצלחה מסחררת בארה"ב. מבחינה סגנונית, המותג מזכיר את אברקרומבי אנד פיטש, אבל רמת המחירים שלו נמוכה יותר.

פוקס קיבלה גם את הזיכיון למותג ההלבשה התחתונה הצעיר של אותה קבוצה, AERIE, שגם הוא ייכנס לקניון רמת-אביב.

חברת אמריקן איגל (סימול AEO), שנוסדה ב-1977, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר. ב-2009 הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-2.99 מיליארד דולר. בתקופה זו רשמה החברה רווח תפעולי של 302 מיליון דולר ורווח נקי של 179 מיליון דולר.

יו"ר החברה הוא היהודי ג'יי שוטנשטיין, התורם למוסדות שונים בישראל.