סייפנט מחזירה את אלדין לנאסד"ק: מתכוונת לגייס 300 מ' ד'

Safenet Holdings, החברה האם של סייפנט אשר מוזגה עם חברת אלדין הישראלית, יוצאת להנפקה בנאסד"ק

Safenet Holdings, החברה האם של סייפנט אשר מוזגה עם חברת אלדין הישראלית על-ידי קרן וקטור, יוצאת להנפקה בנאסד"ק, במטרה לגייס 300 מיליון דולר, מה שאמור להציב לה שווי של יותר ממיליארד דולר.

בתחילת 2009, השלימה קרן וקטור המחזיקה ב-Safenet, את רכישתה של חברת אלדין הישראלית, אותה הקים וניהל ינקי מרגלית, תמורת 160 מיליון דולר במזומן.

Safenet כבר הייתה חברה ציבורית בעבר, אולם הסתבכה בשערוריית תיארוך לאחור של אופציות, ששלחה את סמנכ"ל הכספים שלה לבית הסוהר. תהליך זה לווה בירידה משמעותית של המניה, אותה ניצלה קרן וקטור לביצוע רכישה באפריל 2007 תמורת 634 מיליון דולר. על פי התשקיף, סיימה אלדין את הרבעון הראשון עם מכירות של 29 מיליון דולר לעומת 22 מיליון דולר אשתקד.

מכירותיה של Safenet, שעמדו ב-2007 על 300 מיליון דולר, צמחו לכ-404 מיליון דולר ב-2009, בעקבות סדרת רכישות אינטנסיבית. חלק גדול מהגיוס, מיועד להחזר חובות על סדרת הרכישות ובסך הכל מסתכם ב-390 מיליון דולר, ואותו היא נדרשת להחזיר בשנים הקרובות. החברה עדיין אינה רווחית ואת 2009 היא סגרה עם הפסד של 50 מיליון דולר, מה שלא הפריע לבנקי ההשקעות מורגן סטנלי, גולדמן זאקס וג'יי.פי מורגן להוביל את ההנפקה.