תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

תורתי אומנותי: נורית דאבוש על מותג היהדות

ה-SMS עם פרשת השבוע שאני שולחת למשפחתי ולחברי הוא הדרך שלי למתג את היהדות כפי שאני רואה אותה

ה"פרשת השבוע, פרשת קורח. קורח ועדתו מורדים במנהיגות משה ואהרון. 'למה תתנשאו?', משה נעלב ומשיב: 'לא חמור אחד מהם נשאתי ולא הרעותי אחד מהם'. זו כפיות הטובה שבהנהגה. שבת טובה!"

זהו המסרון, בן שני המסכים, שמקבלים מדי יום שישי חברי מועדון פרשת השבוע שלי. ה-SMS הזה מגלם בתוכו את השילוב שבין הערך הישן ביותר בעולם ובין הטכנולוגיה המתקדמת של העידן שבו אנחנו חיים.

המסרונים האלה, שמגיעים אל המועדון שלי, המונה חברים, בני משפחה ואנשים שחשובים לי במיוחד, הם חלק מחיפוש של שנים אחר דרך למתג את היהדות שלי. יהדות חיובית ואוהדת, מקבלת ומחבקת, יהדות איכותית, ערכית וחכמה. כזו שרחוקה מזו המרחיקה, המתנשאת והדורסנית. חיפשתי אחר הדרך הטובה ביותר לשלב בין היסודות הערכיים והאיכותיים, עליהם חונכתי, ובין המציאות בעולם המודרני, בו אני חיה היום.

החלטתי לגייס את הבסיס המקצועי שלי ולבנות את מותג היהדות שלי. הכלל הראשון היה לבחור מסר מוביל מעולם התוכן העשיר של היהדות. בחרתי בחמשת חומשי התורה, אשר מחולקים לפרקים, כשבכל שבוע יש פרשה אחרת ובה סיפור משלה עם גיבור, עלילה ומוסר השכל. הכלל השני היה לבחור במסר אקטואלי ורלוונטי למציאות הנוכחית, ואכן ידוע, שבתורה התוכן רלוונטי ולא נדרש מאמץ מיוחד להתאימו למציאות היומיומית שלנו.

כלל שלישי הוא שכל אחד ואחת יוכלו לאמץ את המסר, בדרכם שלהם. להשאיר אותו פתוח במידת מה, נגיש לעולמו של כל אחד מהקוראים. החלק החשוב ביותר בתקנון כללי המותג שלי היה הבחירה במדיום שבאמצעותו אעביר את המסר. העברה בהודעת טקסט, קצרה, נגישה וברורה מחזקת את המותג. התוכן הוא העיקר, אך אין לזלזל בכוחה של הפלטפורמה שעליה הוא מוגש.

וכך מדי יום שישי עובר מסרון אחד מתוך היהדות שלי לחברי "המועדון", שאני מרשה לעצמי לקרוא לו "אקסקלוסיבי". כל מסרון מתחיל בשם הפרשה, מציג סיפור נבחר אחד ומסתיים במוסר השכל אקטואלי המקושר לימינו אנו.

וכשבכל מקום בעולם יהודים קוראים את אותה הפרשה, עושים זאת גם חברי ובני משפחתי בדרכם שלהם, ולמעשה היהדות מתמתגת מחדש. היא הופכת מרחוקה לברת השגה, מכבדה לקלילה ונגישה, ממיושנת לרלוונטית וממרוחקת ויהירה למזמינה. בכך שאנשי המועדון מקבלים את SMS פרשת השבוע, בין SMS אחד בענייני עבודה ואחר לבן הזוג או לילד, הם הופכים את היהדות לחלק טבעי וברור בחיי שגרת יום השישי שלהם.

כך למעשה נולד מותג אחד חזק, ולא יומרני כלל לצפות שבקרוב יצטרפו אליו מותגי משנה נוספים, שיעדכנו, יחדדו ויהפכו את מותג היהדות שלי לאטרקטיבי יותר.

לדירוג מדד המותגים 2010

הכותבת היא יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר