טושיבה עם גוגל: משיקה מחשב נייד מבוסס אנדרואיד

דגם AC100 של החברה ישקול רק 870 גרם ויתעורר ממצב המתנה בתוך שנייה ■ דגם נוסף שהושק, W100, יציע מסך כפול לצורך קריאה אנכית של ספרים וצפייה בסרטים

חברת טושיבה , המציינת היום 25 שנה לייצור המחשב הנייד הראשון שלה, השיקה מספר מחשבים ניידים חדשים בארץ - ובהם דגם ראשון שיגיע לראשונה רק עם מערכת ההפעלה "אנדרואיד" של גוגל . דגם AC100 יציע מצב של עבודה מתמדת, בו המחשב "יתעורר" ממצב ההמתנה לעבודה תוך פחות משנייה.

הדגם האמור יכלול את אנדרואיד בגרסה 2.1, זיכרון בנפח 32 ג'יגה, מסך בגודל 10.1 אינץ' וכן התקני תקשורת: בלוטות', WiFi ותקשורת סלולרית. המחשב עצמו ישקול רק 870 גרם והוא יגיע בעובי של 21 מ"מ. בנוסף, המחשב יציע חיבור HDMI לעבודה דרך מסך טלוויזיה וזמן עבודה של 8.5 שעות, כאשר הבטרייה תוכל להחזיק במצב המתנה כשבוע. עלות ה-AC100 שיגיע לארץ באזור ספטמבר יעלה כ-3,500 שקל, אולם עדיין לא ברור האם יתמוך בעברית. "מדובר בפתרון חדש שהוא שילוב בין טלפון חכם לנטבוק", אומר מנהל השיווק בחברת מפעיל, משווקת מחשבי טושיבה בארץ, שרון גלזר.

דגם חדש אחר שהציגה טושיבה הוא ה-Libretto W100 הכולל לראשונה במחשב נייד מסך כפול. המחשב הפועל על מערכת ההפעלה מיקרוסופט חלונות 7 מגיע עם שני מסכים בגודל 7 אינץ' והוא מאפשר לקרוא ספר או עיתון כאשר מחזיקים אותו בצורה אנכית. בעת עבודה על מסמך, הופך הצג התחתון של המחשב למקלדת.

ה-W100 כולל כונן קשיח בנפח 62 ג'יגה, משקל של 819 גרם ועובי של 30.7 מ"מ. גם הדגם הזה צפוי להגיע לארץ בספטמבר והוא יעלה כ-8,000 שקל.