סופית: לא יבוטלו עמלות העו"ש על השירותים הבסיסיים בבנקים

28 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק של כרמל שאמה, דני דנון, פאינה קירשנבאום, ואילו 48 חברי כנסת התנגדו ■ המועצה לצרכנות: "זהו יום עצוב לצרכנים" ■ איגוד הבנקים: "מדובר בחוק שהוא גם מיותר וגם מזיק"

לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה דחתה פעם נוספת את הצעת החוק המבטלת את העמלות על שירותים בסיסיים בחשבון העו"ש, נדחתה ההצעה היום (ד') גם במליאת הכנסת בקריאה טרומית.

28 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה, דני דנון ופאינה קירשנבאום, ואילו 48 חברי כנסת התנגדו. בין המתנגדים: חברי הכנסת שלי יחימוביץ', זאב אלקין, שלום שמחון, מירי רגב, מיקי איתן ועוד.

יש לציין כי הקואליציה ביקשה מחבריה להתנגד להצעה לנוכח ההתנגדות הנמרצת שהפגינו נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו.

המועצה לצרכנות, שהיתה שותפה בניסוח הצעת החוק, מסרה בתגובה כי "המשמעות של פסילת החוק היא שהעוול של הבנקים כלפי הציבור, שנמשך כבר עשרות שנים, ימשיך להתקיים עוד שנים רבות. זהו יום עצוב לצרכנים. הבנקים הוכיחו כי הדבר היחיד שמעניין אותם זה הרווחים שלהם ולא ציבור הלקוחות שלהם. המועצה לצרכנות תמשיך להילחם למען הצרכן בכל זירה אפשרית".

מאיגוד הבנקים נמסר בתגובה כי "כל מי שיתבונן בעובדות ולא הלך שולל אחרי קמפיין-הסרק הבזבזני של המועצה לצרכנות, חייב היה להגיע למסקנה כי החוק איננו ראוי. לכן אך טבעי שגם הכנסת, כמו כל גוף שבחן את הנושא, הגיע למסקנה כי מדובר בחוק שהוא גם מיותר וגם מזיק".