אפקט המאקרו: בורסות אירופה סגרו בירידות שערים

נתוני המאקרו החלשים בארה"ב והירידות בוול סטריט שלחו את מדדי אירופה לסגירה בירידות

יום מסחר הפהפך בבורסות אירופה הסתיים בירידות. המסחר נפתח הבוקר בירידות שערים קלות - זה היום השני ברציפות, אך המגמה השתנתה לקראת הצהרים לטובת עליות שערים של עד 0.4% במדדים המובילים אולם בסיום, כאמור, נרשמו ירידות.

המגמה השלילית החלה הבוקר במזרח: לאחר שאתמול זינקו המדדים באסיה בשיעורים ניכרים של עד 2.7% כשהם נסמכים על האופטימיות שזרעה עונת הדו"חות בניו יורק - תיקנו הבוקר הבורסות ביבשת כלפי מטה וחתמו בירידות של עד 1.5% במדדים.

כמדי שבוע, בשעה 15:30 שעון ישראל, פורסם בארה"ב הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, אשר רשמו ירידה חדה ל-429 אלף לעומת צפי ל-449 אלף, מ-454 אלף תביעות בשבוע שלפני כן. במקביל פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש יוני, שרשם ירידה של 0.5% בעיקר עקב ירידה חדה במחירי הנפט והדלקים, לעומת צפי לירידה של 0.1%, ובהמשך לקיטון של 0.3% בחודש מאי. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, הצביע על עלייה של 0.1%, בהתאם לציפיות, לאחר גידול של 0.2% במאי.

עוד פורסם מדד הניו-יורק אמפייר סטייט לחודש יולי, שרשם צניחה ל-5.1 נקודות ביולי לעומת צפי ל-18 נקודות, מרמה של 19.57 נקודות בחודש יוני. בשעה 16:15 פורסמה התפוקה התעשייתית לחודש יוני, שרשמה עלייה של 0.1% לעומת צפי כי תישאר ללא שינוי לאחר עלייה של 1.3% בחודש מאי. מדד ניצולת הייצור נותר על 74.1% לעומת צפי ל-74.2%. בשעה 17:00, פורסם מדד הפילדלפיה פד לחודש יולי, שנפל לרמה של 5.1 נקודות לעומת צפי לעלייה ל-10 נקודות, מרמה של 8 נקודות בחודש יוני.

באסיה נרשמו היום ירידות על רקע נתונים על האטה בצמיחה בייצור המקומי בסין ברבעון השני, עליו דיווחה הלילה המדינה. הצמיחה בתמ"ג הגיעה במחצית הראשונה ל-11.1% בחישוב שנתי ביחס לתקופה המקבילה אתשקד - התקדמות איטית יותר מזו שנרשמה ברבעון הראשון אז נרשמה צמיחה של 11.9% בחישוב שנתי. ברבעון השני לבדו עמדה הצמיחה על 10.3% בלבד.

היום התנהל המסחר בשוקי העולם בציפייה לפרסום דו"חות חברת גוגל הלילה בניו יורק שעשויים להעניק זריקת עידוד נוספת לשווקים, בדומה לאפקט של דו"חות אינטל מוקדם יותר השבוע.

בצהרים פורסמו דו"חות JP מורגן צ'ייס שהיכו את תחזיות האנליסטים עם רווח של 1.09 דולר למניה לעומת תחזיות של 74 עד 87 סנט. עוד יפרסמו היום תוצאות חברות נוברטיס ו-AMD . בנוסף, צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני מאקרו נוספים אודות מספר התביעות לדמי אבטלה ומדד המחירים ליצרן לחודש יוני.

בלונדון המשיכה לרכז גם היום עניין מניית BP . אמש הגיבה מניית ענקיית הנפט לדיווח על החשבון הרביעי ששלח לה אמש ממשל אובמה, בסך 99.7 מיליון דולר בעקבות עלויות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. שלושת החשבונות הקודמים שנשלחו לחברה הסתכמו ב-122.3 מיליון דולר. נזכיר כי החברה מצויה בעיצומו של ניסיום נוסף לסתום את הבאר הדולפת, בעוד שסביבה רוחשות השמועות לגבי הצעות רכש ידידותיות ועוינות מגורמים שונים.

עוד בלטה בלונדון מניית רשת הטלוויזיה ITV אשר רשמה אמש ירידה חדה של קרוב ל-4% בשל הורדת דירוג מצד מריל לינץ' החוששים מפגיעה משמעותית בהכנסות הרשת ומכך שאינה מסתגלת למציאות החדשה בשוק המדיה העולמי.