מבצע של רשת דינמיקה סלולר עלה ללקוחה 2,000 שקל

לקוחה ששילמה ללא ידיעתה 2,000 שקל במשך 4 שנים בגין אחריות, קיבלה מדינמיקה פיצוי של 400 שקל בלבד

א', לקוחת סלקום, קיבלה במאי 2006 טלפון מרשת דינמיקה סלולר עם הצעה לרכוש פוליסת ביטוח ואחריות למכשיר הסלולר שהיה ברשותה (מדגם LG342) במחיר מבצע של 30 שקל בחודש. לטענתה, הוסבר לה כי הפוליסה תקפה למשך חצי שנה.

הלקוחה נענתה לפנייה ואישרה פרטי כרטיס אשראי לחיוב. במאי השנה, 4 שנים מאוחר יותר, גילתה כי מאז תום תקופת המבצע היא משלמת 50 שקל בחודש עבור אותה פוליסת ביטוח ואחריות. מדובר ב-2,000 שקל בסך-הכול.

למותר לציין כי המכשיר המיושן כבר אינו בשימוש זה 3 שנים - במהלך תקופה זו עברה הלקוחה לשורות פלאפון והצטיידה במכשיר חדש.

הלקוחה מדגישה כי לאחר אותה שיחה לא קיבלה חוזה או מסמך המפרט את תנאי העסקה. עוד היא טוענת כי לא הוסבר לה כי בחלוף חצי שנה השירות יימשך אוטומטית וכי החיוב יעלה ל-50 שקל בחודש.

הלקוחה פנתה לשירות הלקוחות של דינימיקה, שם נטען כי ללא פנייה יזומה מצידה לביטול התשלומים - החיוב היה נמשך אפילו "עד קץ הדורות". גם במכתב עליו חתומה מנהלת שירות לקוחות של החברה הובהר כי החיוב נמשך אוטומטית ללא הודעת ביטול.

לתהייתה מדוע לא פנו אליה בתום תקופת המבצע לאשר את המשך החיובים, נענתה הלקוחה כי "יש לנו מיליון וחצי לקוחות, ואינך מצפה שנפנה לכולם".

הלקוחה דרשה לקבל החזר מלא עבור חיובי השווא, והוצע לה פיצוי של 439 שקל, שהוגדר "לפנים משורת הדין".

בפניית "גלובס" לדינמיקה סלולר הוסבר כי בתחילת חודש יוני הסתיים הטיפול בפנייה על-ידי מחלקת פניות הציבור של החברה, במסגרתו קיבלה הלקוחה את ההצעה להחזר הכספי, "הביעה שביעות-רצון, ואף נשלח לה מכתב מסכם בנושא".

הלקוחה מצדה ממשיכה להבהיר ל"גלובס" כי "רק החזר מלא על החיובים שבוצעו ללא הרשאתי יהווה סוף הוגן לסיפור".

מדינמיקה סלולר נמסר בתגובה: "הלקוחה קיבלה מידע מלא טרם הצטרפותה לשירות, והודגש כי עליה להודיע לחברה על רצונה לבטל את השירות. כמו כן, למעלה משנה הוצגו החיובים באופן ברור בתדפיס פירוט כרטיס האשראי, וניתן היה לפנות אל החברה בהתאם ומבעוד מועד. לאורך כל התקופה היתה רשאית הלקוחה לממש את שירות האחריות שניתן לה, וזאת אף אם הינה לקוחת פלאפון. למרות זאת ולפנים משורת הדין, הצענו ללקוחה כמחווה שירותית החזר כספי על חלק ניכר מהתקופה".