עלייה של כ-15% בהוצאה על פרסום במחצית הראשונה ב-2010

מקאן-אריקסון מוביל את דירוג משרדי הפרסום עם גידול של 20% ■ צמיחה חסרת תקדים של 68% ליהושע ושל 29% לבאומן ■ אדלר-חומסקי יורד ב-11% ■ שטראוס מובילה את דירוג המפרסמים ■ הענף המושקע ביותר: רשתות השיווק

אחרי שבמחצית השנה המקבילה ב-2009 הלם המיתון בענף וההוצאה על פרסום ירדה בכ-6.5%, במחצית הראשונה של 2010 נרשמים סימני התאוששות מרשימים ועלייה של כ-15% בהוצאה הכוללת על פרסום.

במחצית זו ההיקף הכולל של הפרסום (בסיכום תתי-הענפים) עומד על 1.1527 מיליארד שקל, לעומת 997.6 מיליון שקל במחצית המקבילה. לא זו בלבד שמרבית משרדי הפרסום בעשירייה הראשונה רשמו גידולים, אלא שמדובר בגידולים חסרי תקדים עבור כמה מהם וכן עבור משרדים מהעשירייה השנייה.

מקאן-אריקסון ממשיך להוביל את הטבלה ורושם צמיחה של כ-20% הודות להתחלת העבודה עם שירותי בריאות כללית, השקת קו המוצרים החדש של תנובה, השקת ה-VOD של yes, הגידול בתקציב הפרסום של מוצרי נסטלה ועוד.

אדלר-חומסקי ממוקם במקום השני עם קיטון של כ-11% בתקציב הפרסום. המשרד, שהשיק במחצית הראשונה של 2009 את הרשת החדשה של פלאפון, הלוטו החדש, טורנדו אינוורטר ועוד, אינו מצליח להגיע החציון לאותו מחזור פעילות, אך שומר על המקום השני והמכובד.

באומן-בר-ריבנאי ממוקם במקום השלישי עם גידול מרשים של כ-29% עקב פעילות אינטנסיבית עם סופר-פארם, HOT, פלאפון ובנק לאומי למשכנתאות.

שלמור-אבנון-עמיחי ממוקם במקום הרביעי ורושם צמיחה מתונה יותר של כ-7% הודות להשקת אתר ההטבות של ישראכרט וסדרת סרטונים לביטוח ישיר בכיכובם של הזמרים מתי כספי, בועז שרעבי ואחרים.

גיתם BBDO סוגר את החמישייה עם גידול של 15% ושיפור דרמטי ביכולות האינטרנט של המשרד שהוטמעו לפני כשנתיים בפעילותו הכללית, במיוחד בפעילות עם שופרסל, HP ו-013.

יהושע TBWA מתמקם במקום השישי עם גידול חסר תקדים ביחס למשרדי עשירייה של כמעט 70%. יהושע גדל בזכות "מפתח דיסקונט", גבינה לבנה של מולר, קבלת תקציב טרה, ביטוח הבריאות והמשכנתא של מגדל וטויוטה קורולה החדשה.

גלר-נסיס-פובליסיס המאוחד מוצג לראשונה במחצית זו ומתמקם במקום השביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-100 מיליון שקל.

את העשייריה סוגרים ראובני-פרידן ו-JWT עם קיטון של כ-17% בתקציבי הפרסום כל אחד.

לא רק בעשירייה הראשונה נרשמו גידולים בהוצאה על פרסום. גם בעשירייה השנייה בולטים מספר משרדים עם נתוני צמיחה מרשימים. שמעוני-פינקלשטיין, הממוקם במקום ה-13, רשם גידול של כ-48% בתקציב הפרסום, בעיקר נוכח העבודה עם קבוצת גינדי בפרויקט שרונה, LG, סוזוקי, וויליפוד ועוד.

ענבר-מרחב-שקד ו-GPS נכנסים ל-20 הגדולים עם גידול של יותר מ-70%, ומשרדה של רות שטרית שומר על כוחו ואף מצליח להגדיל את תקציבו בכ-30%.

שטראוס מובילה את דירוג המפרסמים

בהמשך למחצית הראשונה של 2009, גם הפעם מובילה קבוצת שטראוס את דירוג המפרסמים - והיא המפרסמת הגדולה בישראל, למרות שלא הגדילה את תקציב הפרסום שלה בתקופה זו. שטראוס בולטת עם קמפיין דנונה באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי ועם פעילות פרסומית לתפוצ'יפס, מגנום גולד ומסטיק מאסט אקסטרה ג'וסי.

סופר-פארם שומרת על המקום השני עם הוצאה לפרסום של כמעט 53 מיליון שקל, ואחריה קבוצת אסם, שמדיחה את סלקום מהמקום השלישי. בין הקמפיינים הבולטים של אסם במחצית: דגני הבוקר של נסטלה פיטנס בכיכובן של ענת הראל וליטל שוורץ ונסקפה טייסטר'ס צ'ויס, באמצעות מקאן-אריקסון.

פרוקטר אנד גמבל ממוקמת במקום הרביעי אחרי שהכפילה את תקציב הפרסום שלה במחצית, בדומה לאסם. את המקום החמישי בטבלה חולקות תנובה, החברה המרכזית למשקאות ורשת שופרסל עם הוצאה לפרסום במגמה עלייה של כ-42.6 מיליון שקל.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מציין כי המפרסם הצומח ביותר במחצית השנה הוא בנק דיסקונט, שיצא במהלך "מפתח דיסקונט" באמצעות יהושע TBWA. לדברי יעקובי, המהלך הפרסומי המאסיבי של המסלול החדש של דיסקונט חוצה אמצעי מדיה ומגובה בהשקעה פרסומית של כ-25 מיליון שקל.

גם HOT נמצאת בין המפרסמים הבולטים בתקופה זו באמצעות קמפיין "הבורר" המציג את מסלול הטריפל של החברה.

פלאפון מנמיכה את הווליום

גם במחצית הנוכחית מובילה סופר-פארם את דירוג ההוצאה לפרסום על מותגים, בעיקר עם פעילות פרסומית בתחום ההארד-סייל בכל אמצעי המדיה. yes ממוקמת במקום השני עם גידול של כ-12% בהוצאה לפרסום, בעקבות שני מהלכים פרסומיים בולטים לסדרות חורף 2010 ו-yesMaxTotal, שניהם באמצעות מקאן-אריקסון.

פלאפון, שהשיקה רשת חדשה במחצית המקבילה אשתקד ודורגה במקום השני, מפחיתה באופן טבעי את הוצאות הפרסום שלה ב-30%. במסגרת זו יש לשים לב לכך שמותגי הסלולר, שבמחצית הראשונה של 2009 היו ממוקמים במקום 2-4, מפוזרים בעשירייה הראשונה ואינם מרכזים עוצמה פרסומית כבעבר.

לא רק פלאפון מנמיכה ווליום פרסומי השנה, גם פרטנר עדיין מתייצבת לאחר החלפת הבעלים, וסלקום כנראה מיישרת קו עם הוצאות הפרסום הקטנות של שני המתחרים.

אחרי אינספור כותרות ופרשנויות שעסקו בהיערכות של מותגי האופנה הישראליים לכניסת המתחרות הבינלאומיות, מציגה הטבלה את "מספרי האמת". תקציב הפרסום של המפרסמים המקומיים צמח בכ-60% מתוך מגמה לבלום את הענקיות הזרות H&M ו-GAP. קסטרו היא המפרסמת הגדולה בקטגוריה באמצעות ראובני-פרידן עם קמפיין בכיכובם של הפרזנטורים גל גדות ויונתן ווגמן, תחת הסלוגן "WE ARE THE PEOPLE OF THE CITY".

במקום השני ממוקמת H&O באמצעות באומן-בר-ריבנאי עם קמפיין FAMILY & FASHION בכיכובה של הילה נחשון ובעלה המדגמנים משפחתיות למופת, ואילו FOX חוזרת בווליום גבוה באמצעות זרמון-גולדמן ומעלה את קמפיין ילדי הפרחים עם בר רפאלי ונועם טור.

תת-ענף מוצרי חלב ממוקם במקום השביעי עם גידול של כ-40% השייך בחלקו הגדול למיתוג החדש של תנובה. תשלובת החלב השיקה שפה תקשורתית-עיצובית חדשה באמצעות מקאן-אריקסון תחת הסלוגן "לגדול בבית ישראלי".

הענפים המושקעים: רשתות השיווק בראש

קטגוריית רשתות השיווק רושמת גידול של 10% בהוצאה על פרסום, ובראשן סופר-פארם ושופרסל שהגדילו את תקציב הפרסום שלהם ב-15% כל אחת. במקום השלישי רבוע כחול, שדווקא הקטינה את תקציב הפרסום שלה בכ-12%.

שופרסל דיל ומגה בול מנהלות ביניהן מלחמת חורמה במחצית השנה ומעלות קמפיינים הכוללים השוואת מחירים בסניפי הפריפריה השונים. רשת המשביר לצרכן ממוקמת רביעית בקטגוריית רשתות השיווק עם סדרת הסרטונים בכיכובה של "משפחת איצקוביץ'" מהסדרה "רמזור", ומגדילה בכ-8% את תקציב הפרסום שלה.

ניו-פארם מתברגת אמנם במקום החמישי עם גידול של כ-30% בתקציב הפרסום והרבה פעילות הארד סייל באמצעות מקאן-אריקסון, אך ההוצאה שלה על פרסום עדיין קטנה משמעותית יחסית למתחרה סופר-פארם.

קטגוריית הרכב הפרטי עולה אל המקום השני במחצית השנה, כאשר המותג המוביל הוא שברולט עם קמפיינים לדגמי קרוז ומאליבו באמצעות גלר-נסיס פובליסיס. טויוטה ממוקמת במקום השני עם פרסום בולט לקורולה החדשה באמצעות יהושע TBWA, ואילו רנו ממוקמת במקום השלישי תחת הסלוגן שיעמוד למבחן "לא רואה מוסך" באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב, שמשגרים אל המסך את עידו רוזנבלום בפרסומת תוצרת "כחול-לבן".

רשתות החשמל ממוקמות במקום השלישי עם גידול של כ-25%, שחלקו הגדול נובע מהמונדיאל.

קטגוריית הבנקים, שהפכה להיות תוססת במיוחד בשנה האחרונה, מראה גידול של כ-24%. בנק דיסקונט דומיננטי מאוד במחצית השנה עם מהלך "מפתח דיסקונט" באמצעות יהושע TBWA, שגורם לו להכפיל פי 9 את תקציב הפרסום שלו לעומת המחצית הראשונה אשתקד.

בנק לאומי מתברג במקום השני בקטגוריה בעקבות קמפיינים ללאומי דיגיטל באמצעות מקאן-אריקסון. במקום השלישי בקטגוריה ממוקם בנק מזרחי-טפחות, שממשיך לקדם את הסוס המנצח שלו "דביר" עם קמפיין המעבר בין הבנקים ואת מסלול LIVE, שמציע שילוב בין טכנולוגיה לבין בנקאי אישי.

קטגוריית הסלולר, הממוקמת מסורתית במקום השני, חולקת הפעם עם הבנקים את המקום הרביעי, תוך שהיא מפחיתה בשליש את הוצאות הפרסום שלה. באופן תקדימי אף חברת סלולר אינה נכנסת לטבלת 10 המפרסמים הגדולים.

22
 22

22
 22