העליות בוול סטריט התחזקו בסיום: פוטאש הוסיפה 2.7%

שמועות: הפדרל ריזרב צפוי לאלץ בקרוב את הבנקים לשחרר יותר אשראי ■ התחלות הבנייה בארה"ב נפלו ב-5% בחודש יוני לשפל של 8 חודשים - 549 אלף בתים, לעומת צפי ל-575 אלף התחלות בנייה

יום מסחר הפכפך עבר על המשקיעים בבורסות של ניו-יורק. המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את יום המסחר בירידות של עד 1.5% , אולם ככל שהתקדם יום המסחר הלכו הירידות והתמתנו עד שבשעות הצהריים עברו המדדים לעליות, שהלכו והתחזקו עד לסיום. העליות נתמכו, בין השאר, בשמועות כי הפדרל ריזרב צפוי לאלץ בקרוב את הבנקים לשחרר יותר אשראי והלוואות ללקוחות פרטיים ועסקיים.

בזירת המאקרו בארה"ב, הבוקר פורסם כי התחלות הבנייה בארה"ב נפלו ב-5% בחודש יוני לשפל של 8 חודשים - 549 אלף בתים. זהו החודש הראשון לאחר הפסקת מתן הטבות המס לרוכשי הדירות על ידי הממשל. הנתון, שפורסם כשעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, היה גרוע יותר מהתחזיות המוקדמות, שעמדו על 575 אלף התחלות בנייה.

במקביל דווחו נתונים לפיהם מספר היתרי הבנייה עלה ב-2.1% ביוני, הודות לזינוק של 20% בהיתרים לבניית בנייני מגורים. היתרים לבתים צמודי קרקע - שנחשבים למשמעותיים יותר - ירדו ב-3.4% בחישוב שנתי והסתכמו ב-421 אלף, שפל שלא נראה מאז אפריל 2009.

ובוושינגטון - בן ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב, צפוי לתת מחר את עדותו החצי-שנתית בדבר המדיניות המוניטארית שלו. ברננקי צפוי לדבוק בנימה של אופטימיות זהירה.

מניות במוקד: אפל, גולדמן זאקס ו-IBM

מניות המחצבים, הזהב והדשנים רשמו עליות חדות, בעקבות התאוששות במחירי הסחורות. נציין את BHP , פוטאש ומוזאיק . גם סקטור האנרגיה רושם עליות בולטות בעקבות שינוי מגמה במחירי הנפט.

מניית אמזון ריכזה עניין לאחר שפירסמה אמש לראשונה נתונים רשמיים אודות מכירות הקורא האלקטרוני שלה, הקינדל. קמעונאית האינטרנט הגדולה ביותר דיווחה כי שילשה את קצב המכירות לקינדל מאז שהוזילה את מחיר ל-189 דולר מ-259 דולר. זאת כאשר הורדת המחיר ב-27% שהוכרז עליה בחודש שעבר, נועדה להדוף האיום של האייפד, המתחרה של אפל . הנתונים עוד הראו כי מול כל 100 ספרים בכריכה קשה שנמכרו ברבעון השני, מכרה אמזון 143 ספרים לקינדל.

עונת הדו"חות נמשכת במלוא הקיטור, לפני הפתיחה פירסם בנק גולדמן זאקס את תוצאות הרבעון השני, ודיווח על רווח של 2.75 דולר למניה כשהצפי היה ל-2.08 דולר למניה, לעומת 4.93 דולר למניה ברבעון המקביל.

מי שכבר פרסמה את תוצאותיה היא חברת פפסיקו שעקפה את תחזיות האנליסטים והציגה הכנסות בהיקף של 14.8 מיליארד דולר, לעומת צפי של 14.1 מיליארד. הרווח למניה הסתכם ב-98 סנט ברבעון. גם הארלי דווידסון הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים כשהציגה דו"חות המצביעים על גידול של יותר מ-200% בשורה התחתונה.

עוד פרסמה היום תוצאות ג'ונסון אנד ג'ונסון שרשמה רווח של 1.21 דולר למניה, בהתאם לצפי האנליסטים.

לאחר הנעילה צפויה אפל להציג זינוק ברווחי הרבעון הפיסקאלי השלישי שלה ל-2.84 דולר למניה, מ-1.35 דולר למניה ברבעון המקביל. גם יאהו צפויה לדווח לאחר המסחר על רווח של 14 סנט למניה ברבעון השני ביחס ל-10 סנט למניה ברבעון המקביל.

חברת IBM פרסמה אמש בסיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לסיום הרבעון השני של השנה מהם עלה כי הרווח הנקי (המתואם) של החברה עלה ב-13% והסתכם ב-2.61 דולר למניה או 3.4 מיליארד דולר. החברה הצליחה להכות את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה - אך לא עמדה בתחזית ההכנסות ולפיכך עוררה את דאגת המשקיעים.