מוני ליימן במו"מ לרכישת 50% מיצרנית שמני יצהר

ליימן, מבעלי ליימן שליסל, מנהל יחד עם קבוצת משקיעים מגעים עם משפחת ברגר, בעלי טית בית תעשיות מזון, לפי שווי חברה של יותר מ-100 מיליון שקל ■ מחזור מכירות החברה נאמד ב-400-350 מיליון שקל בשנה

מוני ליימן, מבעלי חברת ליימן שליסל, וקבוצת משקיעים פרטית, מנהלים משא-ומתן לרכישת 50% מחברת "טית בית תעשיות מזון", יצרנית השמן יצהר, מידי משפחת ברגר - כך נודע ל"גלובס".

לפי הערכות, מחזור מכירותיה השנתי של החברה עומד על 400-350 מיליון שקל, והמשא-ומתן מתנהל לפי שווי חברה של יותר מ-100 מיליון שקל.

חברת "טית בית תעשיות מזון", הנמצאת בבעלות משפחת ברגר, עוסקת בייצור שמן, מרגרינה ושמנים לתעשייה. לחברה מפעל באזור עד הלום באשדוד המשתרע על שטח של 60 דונם ונמצא בבעלות החברה. החברה מעסיקה כ-100 עובדים.

יותר ממחצית ממחזור המכירות של החברה הוא ממכירת שמן, מרגרינה ושומן לתעשיית המזון. בין לקוחותיה של החברה נמצאים חברות המזון המובילות בארץ, לרבות תנובה, שטראוס, אסם ויוניליוור.

עד לפני שנה וחצי החברה שיווקה את מוצריה בעיקר לתעשייה ולשוק המוסדי. בינואר 2009 נכנסה החברה לראשונה לשוק הקמעונאי כשהתחילה לשווק שמן לרשת רמי לוי שיווק השקמה, ומאוחר יותר הרחיבה את השיווק גם לרשתות רבוע כחול, ויקטורי ומחסני כמעט חינם.

מקור יתר מחזור המכירות הוא במכירת "כוסבא", גרעיני מזון המיועדים לבעלי-חיים והנמכרים למכוני תערובת. ה"כוסבא" היא למעשה שאריות הגרעינים שמהם מיוצר השמן.

החברה עצמה נוסדה על-ידי מאיר ברגר בשנת 1949, יחד עם יצחק טרובוביץ שהיה משקיע פיננסי. בניו של מאיר, יורם ועזרא, נכנסו לניהול החברה, וכיום החברה מנוהלת על-ידי ילדיו של יורם - יהונתן המשמש כמנכ"ל החברה, ונדב המשמש כסמנכ"ל שיווק, מכירות ופיתוח עסקי.

בשנת 1987 רכשה החברה את ויטה (ייצור מרקים), עסק שאותו מכרה החוצה בשנת 2001. בשנת 1991 השלימה החברה מעגל כאשר רכשה את חברת יצהר, מותג השמן שבאמצעותו היא פועלת היום. יצהר עצמה נוסדה גם היא על-ידי הסב מאיר ברגר וכמה משפחות נוספות בשנת 1934, אולם ברגר יצא מהשותפות בחברה, ולימים כאמור רכש אותה שוב.

בשנת 1997 החברה רכשה את חלקה של משפחת טרובוביץ בעסק, וכיום היא נמצאת בבעלות מלאה של משפחת ברגר. אגב, מאיר ברגר, ששימש בתחילת דרכו כמהנדס מזון בחברת יוניליוור באירופה, שימש בין לבין, ב-1947, כשר בממשלה הזמנית, והיה אחראי על התעשייה הקלה ומשק הדלק בארץ.

ליימן ותיק מאוד בתעשיית המזון בהיותו אחד הבעלים של חברה השיווק ליימן שליסל. החברה מחזיקה במותגים מנטוס, קליית גת, קינדר, פררו רושה, לואקר, פילסבורי ועוד.

מוני ליימן וחברת "טית בית תעשיות מזון" סירבו להגיב לידיעה.