בזק מוזילה עד 50% את מחירי חבילות הגלישה הגבוהות ב-NGN

‎מחירי חבילות הגלישה במהירויות של 15 מגה ומעלה יוזלו בשיעורים של 20%-50% ‏‎■‎ עד היום נרשם ביקוש נמוך למהירויות גלישה גבוהות מ-30 מגה

‎האם התחרות בשוק התקשורת מתחילה לתת את אותותיה? חברת בזק הודיעה היום (ג') על הפחתת מחירי הגלישה באינטרנט בחבילות הגבוהות (15 מגה ומעלה), בשיעורים שבין 20% ל-50%.

המהלך של בזק, בראשותו של המנכ"ל אבי גבאי, והעניין שהחברה מנסה לעורר בחבילות הגבוהות הם חלק מהיערכותה האסטרטגית לאפשרות של כניסת חברת החשמל לשוק התשתיות בשנה הבאה.

‏הרשת החדשה שמקימה החברה, רשת ‏NGN‏, תספק מהירויות גלישה של עד 50 מגה, אם כי בזק תוכל לספק גם מהירויות גבוהות יותר. עם זאת, ראוי לציין כי כיום החברה אינה משווקת מהירויות גבוהות מ-30 מגה מאחר שלטענתה אין להן ביקוש.

לשם השוואה, חבילות הגלישה במהירות גבוהה של HOT הן 12 מגה ו-100 מגה בלבד. כלומר, היא ויתרה על מהירויות הביניים. לדברי החברה, יש ביקוש גבוה למהירות של 12 מגה, הנכללת בחבילת הטריפל שלה, ואילו הביקוש למהירויות הביניים מועט.

‎‎גולשים מהר יותר

‏המהלך של בזק עשוי להביא את הציבור להתעניין בחבילות הביניים, ובכל מקרה יש לחברה אינטרס לעודד מעבר למהירויות גבוהות, משום שברשת החדשה עלות התעבורה נמוכה יותר.

‏על-פי דיווחי החברה, בחודשים האחרונים רוב לקוחות בזק ששדרגו את מהירות הגלישה שלהם, עשו זאת למהירות של 10 מגה, ובקרוב תחצה בזק את רף 100,000 הלקוחות במהירות זו. כלומר, קצב ההצטרפות למהירות 10 מגה הוא הגבוה ביותר בחודשים האחרונים ביחס לשאר מהירויות הגלישה. הדבר נובע ככל הנראה מההחלטה למכור חבילות של 5 מגה במחיר של 10 מגה.

‏לדברי רן גוראון, סמנכ"ל השיווק של בזק, "במהלך זה בזק מקדמת את קצבי ה-‏VDSL‏ הגבוהים, כפי שהתחייבנו בזמן השקת רשת ה-‏NGN‏. עם הבשלת טכנולוגיית ה-‏VDSL‏, מחירי מהירויות הגלישה בקצבים הגבוהים יורדים באופן משמעותי, ואנו עדים לעלייה משמעותית ביותר בקצב הגלישה הממוצע של לקוחות בזק. אין לי ספק כי עם הורדת המחירים, נראה קפיצה משמעותית יותר במספר המצטרפים למהירויות ה-‏NGN‏".‏‎‎‏