עוד אוויר ללבייב: ההלוואה למימון אפת'ורפ תוארך ב-3 שנים

בהודעה שפירסמה אפריקה נכתב כי התקשרה במערכת הסכמים לארגון מחדש של המימון שהועמד בקשר עם הפרויקט ■ ההלוואה בסך כולל של כ- 335 מיליון דולר ארה"ב מובטחת בשיעבודים על הפרוייקט

לבייב מקבל הארכת זמן בפרוייקט אפת'ורפ של אפ"י ארה"ב בניו יורק. בהודעה שפירסמה אפריקה ישראל היום (ה') למשקיעים נכתב כי התקשרה במערכת הסכמים לארגון מחדש של המימון שהועמד בקשר עם הפרויקט בכפוף לעמידה באבני דרך.

על פי ההסדר, מועד הפירעון של ההלוואה הבכירה, המובטחת בשעבודים על הפרויקט, ונאמדת ב- 335 מיליון דולר ארה"ב יידחה בכ- 3 שנים כשר הריבית בגינה תעמוד על שיעור שזהה לריבית הלייבור בתוספת 5%.

"עוד הוסכם", כותבים באפריקה, "כי לצורך השלמת בנייתו של הפרויקט חברות הפרויקט תהיינה רשאיות לעשות שימוש בתמורות שהתקבלו ו/או יתקבלו בגין יחידות שנמכרו בפרויקט עד לסך כולל של כ- 130 מיליון דולר ארה"ב, קודם לפירעון ההלוואה הבכירה".

"עוד הוסכם, כי חלק מהלוואת המזאנין, שאינה מובטחת בשעבודים, בסך של כ- 85 מיליון דולר ארה"ב (מתוך סה"כ הלוואת מזאנין של כ- 122.75 מיליון דולר ארה"ב, כולל ריבית צבורה עד ליום 16.9.2009), יימחק, ומנגד תועמד לחברות הפרויקט הלוואת מזאנין חדשה נושאת ריבית, בסך של 15 מיליון דולר ארה"ב, באופן שיתרת הלוואת המזאנין בתום ההסדר תסתכם בסך של כ- 52.75 מיליון דולר ארה"ב. בהתאם לכך, שיעור הריבית השנתי הממוצע של מימון המזאנין יעמוד על כ- 4.55%. בנוסף, יימחק סך של כ- 6.35 מיליון דולר ארה"ב של ריבית שנצברה על הלוואת המזאנין עד ליום 30.6.2010 (מתוך סך כולל של כ- 7.6 מיליון דולר ארה"ב ריבית שנצברה עד לתאריך האמור)".

החברה גם עיגנה בהסכמים את נושא חלוקת עודפי המזומנים לאחר פירעון מלוא ההלוואה הבכירה ומלוא הלוואת המזאנין והריביות שנצברו בגינן, בין מלוות המזאנין וחברות הפרויקט, כך שמלוות המזאנין זכאית לקבל סכום נוסף משוער של עד כ- 12.2 מיליון דולר בכפוף לכך שתהיינה יתרות מזומנים מספיקות ממכירות יחידות בפרויקט.

לאור ההודעה, מודיעה אפריקה כי חברות הפרויקט צפויות לרשום רווח משוער של כ- 64.15 מיליון דולר, כאשר אפ"י ארה"ב עצמה צפויה לרשום בדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2010 רווח משוער של כ- 32 מיליון דולר.

לפני כחודשיים קיבל פרוייקט אפת'ורפ אור ירוק לאור החלטה שפירסם התובע הכללי של מדינת ניו יורק: פרויקט ההסבה של הבניין ההיסטורי באפר ווסט סייד, מדירות להשכרה לדירות מגורים למכירה (condos), זימן לאפריקה ישראל לא מעט בעיות - עם דיירים ועם שותפים לפרויקט - מאז רכשה החברה את המבנה עם חברת מאן ב-426 מיליון דולר לפני כשלוש שנים. בשנה וחצי מאז פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, עמדו בפני האפת'ורפ גם אתגרים שיווקיים, כמו כל פרויקט מגורים במנהטן.

מדובר בבניין בן למעלה מ-100 שנה בפינת הרחובות ברודווי ו-79 במנהטן. הדירה היקרה ביותר שמוצעת כיום למכירה בבניין בן ה-163 דירות, הינה דירת 4 חדרים (כולל סלון) שעולה 21 מיליון דולר.

בין דייריו המפורסמים של האפת'ורפ בעבר ובהווה: הזמרת סינדי לאופר, מגיש הטלוויזיה קונאן אובריאן, השחקנים אל פאצ'ינו ורוזי אודונל, והבימאית נורה אפרון. בתקשורת האמריקנית דווח באחרונה כי מתעניינים ברכישת דירות במתחם גם השחקנים שרה ג'סיקה פרקר, אלק בולדווין ומיקי רורק.