חברת א. לוי מכרה נכס לוגיסטי במינכן תמורת כ-51.7 מיליון אירו

הנכס, המשתרע על פני כ-90 דונם בשטח בנוי של כ-40 אלף מ"ר, משמש כמרכז הלוגיסטיקה הגדול של רכבי פולקסוואגן באירופה ■ חברת יורו גלוב רכשה אותו באוגוסט 2007 תמורת כ-45 מיליון אירו ומאז הניב הנכס תשואה של כ-9% בשנה

החברה הציבורית א. לוי , שבשליטת אברהם, יונה ועזרא לוי, מכרה באמצעות החברה הבת יורו גלוב, נכס במינכן שבגרמניה תמורת כ-51.7 מיליון אירו (254.5 מיליון שקל). העסקה מגלמת תשואה של כ-7.8%.

הנכס, המשתרע על פני כ-90 דונם בשטח בנוי של כ-40 אלף מ"ר, משמש כמרכז הלוגיסטיקה הגדול של רכבי פולקסוואגן באירופה. חברת יורו גלוב רכשה אותו באוגוסט 2007 תמורת כ-45 מיליון אירו ומאז הניב הנכס תשואה של כ-9% בשנה, כשדמי השכירות החודשיים הם כ-335 אלף אירו לחודש.

העסקה צפויה להניב לחברת א. לוי תזרים מזומנים חיובי של כ-15 מיליון אירו. לפי מזכר ההבנות שנחתם עם הרוכשת, תמכור א. לוי בשלב הראשון כ-95% ממניותיה בנכס ותקבל תמורתם 49.1 מיליון אירו. החברה קיבלה אופציה למכור בתוך שש שנים את יתרת החזקותיה בנכס באותם התנאים. התנאי להשלמת העסקה הוא עריכת בדיקת נאותות לשביעות רצונה של הרוכשת תוך 60 יום.

חברת א. לוי מחזיקה בשישה נכסים נוספים בערים מרכזיות בגרמניה, כולל בברלין, בדיסלדורף, בדורטמונד ובבוואריה. מרבית השוכרות הן חברות מובילות כמו ‏Vodafone‏ וסיטרואן.

החברה בנתה אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ והקימה את מלון גולדן טוליפ בים המלח. מלבד פעילות בתחום הבנייה למגורים משקיעה החברה בנכסי נדל"ן בצרפת מאז שנות ה-90.

מיכל גור, משנה למנכ"ל בחברת א. לוי, מסרה כי "האסטרטגיה שלנו לרכוש נכסים במיקום מרכזי בערים גדולות, המאוכלסים בשוכרים איכותיים לטווח ארוך, בהחלט מוכיחה את עצמה גם בתקופה לא קלה באירופה. הנכס הנוכחי הניב לנו תשואה יפה של כ-‏‎9%‎‏ בשנה וכעת נמכר בתשואה של כ-7.8%. אנחנו מאמינים כי גם לרוכש תניב העסקה תשואה יפה היות שבכוונת חברת פולקסוואגן להאריך את הסכם השכירות".