לקוח yes לא הצליח לקלוט ערוצים, התנתק - ונדרש לשלם קנס

בעקבות פניית "גלובס" הודתה החברה בשורת התקלות והחליטה בטובה לוותר על קנס היציאה ■ yes: "אנו מתנצלים"

במשך 3 חודשים למד על בשרו האזרח כהן שירות לקוי מהו. מרגע שביקש להתקין את שירות הלוויין בדירה שאליה עבר, החלה שרשרת תקלות סיזיפית ומייגעת: זה התחיל מהגעה של נציגי yes לביצוע התקנה ללא הציוד הנדרש. החצובה החסרה הגיעה רק שבוע לאחר מכן. תקלה בצפייה שאירעה מיד אחר-כך מנעה אפשרות לראות ערוצים בכלל - כשהטכנאי, על אף המצוקה, הגיע רק אחרי שבוע.

כעבור זמן מה הוסיף הלקוח ממיר HD, ובמשך 4 ימים לאחר ההתקנה לא הצליח לראות את כל ערוצי ה-HD; על התקלה הזו זכה אמנם לפיצוי בסך 3 סרטים להזמנה, אך גם כשניסה להזמין סרט לא הצליח לראות אותו.

הנציגה במוקד שירות הלקוחות היתה נחמדה, הבטיחה שהכול יסתדר מיד ושתתקשר באופן אישי לוודא זאת תוך מספר דקות, אך גם כעבור חצי שעה לא הגיעה כל תגובה - וגם התקלה לא נפתרה כמובטח.

מר כהן נואש, חייג שוב, ושם סיפרה לו מוקדנית אחרת כי "לא ניתן היה להשיג אותו" בחצי השעה החולפת, כפי שתועד במחשב.

המוקדנית הנוכחית הבטיחה לעזור, ניסתה לסדר את הגדרות הממיר - ותחת זאת מחקה מעל 50 שעות הקלטה במכשיר ה-yes MAX וביטלה את האפשרות להיכנס ל-Max Movies או ל-VOD. אם לא די בכל אלה, הממיר הפסיק להעביר תרגומים - ומאותה נקודה שודרו התוכניות כולן ללא תרגום כלל.

זה כבר היה הקש ששבר את גב הגמל: המנוי המותש ביקש להתנתק - וקיבל הבטחה שישובו אליו לצורך הניתוק בתוך שני ימי עסקים. כשאיש לא התקשר, ניסה כהן שוב את מזלו ונתקל בתשובה דומה - "נחזור אליך עוד מעט". רק כשהתקשר פעם נוספת ביום אחר, ונאלץ להרים את קולו - חזר אליו המנתק המיוחל, ולמרות שהודה בשרשרת התקלות הלא נגמרת שהיוותה עילה לבקשה, הודיע כי על קנס ההתנתקות אף אחד לא מתכוון לוותר.

כהן נואש - וביטל את הוראת הקבע של כרטיס האשראי, מתוך כוונה להתמודד מול yes במקרה הצורך בבית המשפט. הטרטור האחרון הזה נחסך ממנו, ובעקבות פניית "גלובס" הודתה החברה בשורת התקלות והחליטה בטובה לוותר על הקנס.

מ-yes נמסר בתגובה: "אנחנו מתנצלים בפני מר כהן על ההתנהלות כפי שתיאר. בשיחה נוספת שערכנו איתו ביקש מר כהן להתנתק, ואכן תיאמנו מולו מועד. כמו כן לא נגבה את החזר עלות ההטבה בגין המבצע - ושוב, אנחנו מתנצלים".